KFC przeprasza za seksistowską reklamę

W Australii oburzenie wywołała reklama, w której nastoletni chłopcy gapili się na biust.

Aktualizacja: 21.01.2020 12:46 Publikacja: 21.01.2020 12:41

KFC przeprasza za seksistowską reklamę

Foto: KFC Australia / YouTube

KFC przeprosiło za reklamę, którą emitowało w Australii i która wciąż jeszcze jest obecna na kanale sieci fast food w serwisie YouTube. Reklama została uznana przez niektórych za seksistowską i wzbudziła protesty.

W piętnastosekundowym klipie nastoletni chłopcy wpatrują się maślanym wzrokiem w biust młodej kobiety, która używała szyb auta jako lustra, by poprawić swój wygląd. Wzrok chłopców (razem z oburzonym spojrzeniem ich matki) widz może zobaczyć, gdy właścicielka auta opuszcza szybę. Zdziwiona młoda kobieta ratuje sytuację pytając: „czy ktoś powiedział KFC?”.

Czytaj także:  Londyn: „Dziewczyna szef” znika z kontrowersyjnej reklamy w metrze 

Protest przeciwko reklamie rozpoczęła organizacja Collective Shout, która prowadzi liczne kampanie przeciwko przedmiotowemu traktowaniu kobiet i określiła reklamę jako odwrót do „zużytych i archaicznych stereotypów, w których młode kobiety są seksualnie uprzedmiatawiane dla męskiej przyjemności”. 

KFC nie podjęło żadnych działań, by zdjąć reklamę ze swojego kanału. Nie przeszkodziło to jednak sieci fast food w złożeniu przeprosin każdemu, kto poczuł się urażony. 

- Przepraszamy każdego, kogo mogła urazić nasza ostatnia reklama. Nie było naszą intencją utrwalanie negatywnych stereotypów kobiet czy młodych chłopców – stwierdza KFC w oświadczeniu cytowanym przez Australian Associated Press. 

Przemysł spożywczy
Winiarze mają dość. Apelują o zmiany w ustawie sprzed 40 lat
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Przemysł spożywczy
Palikot w areszcie, komornicy działają. Dwie partie akcji Manufaktury do licytacji
Przemysł spożywczy
Komornik licytuje akcje Manufaktury. Dzieło życia Janusza Palikota na sprzedaż
Przemysł spożywczy
Zmarł polski multimilioner z branży spożywczej. Henryk Lipka miał 80 lat
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Przemysł spożywczy
O przyszłości rynku spożywczego i handlu
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni