Coca-Cola: napoje podwoją ceny

Biznes szykuje strategie na nadejście podatku od słodkich napojów. Łatwiej mają koncerny międzynarodowe, które zdobyły już doświadczenia we Francji czy Meksyku. Wszyscy narzekają na bardzo krótki czas wejścia regulacji w życie.

Aktualizacja: 06.02.2020 06:17 Publikacja: 05.02.2020 21:00

Coca-Cola: napoje podwoją ceny

Najprawdopodobniej Polska wkrótce dołączy do grona 39 państw z całego świata, które opodatkowały słodzone napoje. Bank Światowy twierdzi, że w odróżnieniu od alkoholu i papierosów słodkie napoje są bardziej wrażliwe na wzrost cen – co oznacza, że podatkami jednak można ograniczyć ich popularność. Biznes z kolei boi się silnego wzrostu cen i pilnie szuka strategii przetrwania.

Czytaj także: Nie chcą płacić za słodkie drinki

Pozostało 89% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Koniak do Chin luzem w kontenerach. Załoga w Cognac strajkuje
Przemysł spożywczy
Rosjanie skopiowali pomysł Donalda Trumpa. Nowa marka wódki na rynku
Przemysł spożywczy
Sposób na drogi nabiał? Nasłać prokuraturę. Takie rzeczy tylko w Rosji
Przemysł spożywczy
Cena masła. Ile może kosztować w święta? „Zbliżamy się do 10 zł”
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Przemysł spożywczy
Polacy szukają oszczędności, także w przypadku żywności