Wino z kartonów i puszek podbija także Polskę

Sprzedaż win w takich nietypowych opakowaniach znacząco rośnie. Ale barierą wciąż jest przekonanie, iż w kartonie czy puszce lądują trunki najgorszej jakości.

Aktualizacja: 30.04.2021 06:15 Publikacja: 29.04.2021 21:00

Do kartonów trafiają często te same wina, które producent oferuje w butelkach

Do kartonów trafiają często te same wina, które producent oferuje w butelkach

Foto: Bloomberg

Dla wielu smakoszy wina odejście od szklanej butelki to po prostu profanacja. Niemniej na świecie alternatywne opakowania to już widoczny trend. Globalnie na wina w kartonach wydano w 2020 r. ponad 21 mld dol., a rynek ma rosnąć w średnim tempie 1,3 proc. rocznie. Z kolei według Grand View Research wina w puszkach warte były w 2019 r. 70,3 mln dol., w 2027 r. rynek ma być warty 155,1 mln.

– Ponad 60 proc. to wina musujące, następnie wina wzmocnione – mówi Magdalena Zielińska, prezes Związku Pracodawców Polska Rada Winiarstwa. – Klasyczne wina spokojne to najmniejsza część tego segmentu. Co ciekawe, rozwój tego trendu napędzają wydatki milenialsów i pokolenia X, głównie w USA, Wielkiej Brytanii, Niemczech, Japonii i Australii – dodaje.

Pozostało jeszcze 81% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Przemysł spożywczy
Drogie jajka na Wielkanoc? Amerykanie mają pomysł: malują jak pisanki kartofle i cebulę
Przemysł spożywczy
Hakerzy uderzyli w rosyjską wódkę. Stanęła produkcja i sprzedaż