Nestlé chce być eko. Nowe opakowania znanych produktów

Koncern Nestlé goni swój ambitny cel - chce, żeby do 2025 roku wszystkie opakowania firmy nadawały się do recyklingu bądź ponownego wykorzystania. To oznacza zmiany w wielu popularnych produktach.

Aktualizacja: 07.09.2020 20:13 Publikacja: 07.09.2020 18:22

Nestlé chce być eko. Nowe opakowania znanych produktów

Foto: Bloomberg

ala

Szwajcarski producent żywności już dwa lata temu przyłączył się aktywnie do walki z odpadami z tworzyw sztucznych zanieczyszczającymi środowisko naturalne i zapowiedział, że do 2025 roku 100 proc. opakowań produktów Nestlé będzie nadawać się do recyklingu bądź ponownego wykorzystania. Firma zamierza tym samym zmniejszyć zużycie pierwotnych tworzyw sztucznych o jedną trzecią.

Jak widać, Nestlé jest na dobrej drodze do osiągnięcia tego celu, ponieważ już teraz 87 proc. opakowań firmy nadaje się do recyklingu lub ponownego wykorzystania i trwają prace nad zmianą technologii wytwarzania pozostałych materiałów. To oznacza, że opakowania wielu znanych produktów na półkach sklepowych mogą ulec diametralnej zmianie. Ekologiczne mają być też nowe towary Nestlé - ostatnim przykładem są choćby batony YES!, które firma wprowadziła w tym roku do Polski, w papierowych opakowaniach nadających się do recyklingu. W tym samym materiale sprzedawane są też produkty marki Smarties w Wielkiej Brytanii. Wprowadzono już również nowe opakowania między innymi żywności dla niemowląt Gerber i Piltti, kapsułek Nespresso czy butelek wody niegazowej Nestlé.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
9zł za pierwszy miesiąc.

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
9 zł pierwszy miesiąc, a potem 39 zł/msc
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego
Przemysł spożywczy
Drogie jajka na Wielkanoc? Amerykanie mają pomysł: malują jak pisanki kartofle i cebulę
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Przemysł spożywczy
Hakerzy uderzyli w rosyjską wódkę. Stanęła produkcja i sprzedaż