Słabnie słodka hossa nad Wisłą

Do 2020 roku nasze wydatki na czekolady i cukierki mogą zwiększyć się o blisko 1 mld zł. To wciąż za mało, aby krajowe firmy nie musiały szukać nowych rynków na świecie.

Aktualizacja: 08.10.2015 07:44 Publikacja: 07.10.2015 22:00

Eksport pnie się w górę

Foto: Rzeczpospolita

– W ciągu najbliższych pięciu lat wartość rynku słodyczy w Polsce wzrośnie o co najmniej 9 proc. – mówi „Rzeczpospolitej" Rafał Wiza, partner w KPMG w Polsce.

To oznacza, że w 2020 r. przeznaczymy na czekolady, cukierki i ciastka ok. 14,3 mld zł, wobec niespełna 13,2 mld zł w 2015 r. W KPMG szacują, że najlepsze perspektywy mają przed sobą wyroby czekoladowe, na które już teraz przypada blisko połowa rynku słodyczy. Rocznie wydatki na nie mogą piąć się w górę nawet o 4 proc.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Przemysł spożywczy
Szampan mniej popularny na świecie, ale koniak nadal w modzie
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Przemysł spożywczy
Kolejne trunki w wersji bezalkoholowej?
Przemysł spożywczy
To będzie hit. Oreo stworzyło limitowaną serię ciastek z Post Malone
Przemysł spożywczy
Maleje sprzedaż szampana, bo nie ma czego świętować
Materiał Promocyjny
7 powodów, dla których warto przejść na Małą Księgowość
Przemysł spożywczy
Masło jest wciąż drogie i może być droższe. A promocji ubyło
Materiał Promocyjny
Compliance Summit 2025