Aktualizacja: 08.10.2015 07:44 Publikacja: 07.10.2015 22:00
1 zdjęcie
ZobaczEksport pnie się w górę
Foto: Rzeczpospolita
– W ciągu najbliższych pięciu lat wartość rynku słodyczy w Polsce wzrośnie o co najmniej 9 proc. – mówi „Rzeczpospolitej" Rafał Wiza, partner w KPMG w Polsce.
To oznacza, że w 2020 r. przeznaczymy na czekolady, cukierki i ciastka ok. 14,3 mld zł, wobec niespełna 13,2 mld zł w 2015 r. W KPMG szacują, że najlepsze perspektywy mają przed sobą wyroby czekoladowe, na które już teraz przypada blisko połowa rynku słodyczy. Rocznie wydatki na nie mogą piąć się w górę nawet o 4 proc.
Produkcja rosyjskiej wódki spadła do poziomu z 2017 r. po tym, jak Putin zażądał ograniczenia spożycia alkoholu. Eksperci są jednak sceptyczni co do prawdziwości tych danych. Podkreślają, że z powodu „napięcia psychologicznego” i niemożności swobodnego podróżowania, klasa średnia „pije w domu”. A połowa wypijanego przez biedniejszych Rosjan alkoholu pochodzi z nielegalnych gorzelni.
Firmy handlujące kawą oraz firmy zajmujące się jej przetwarzaniem twierdzą, że ograniczyły zakupy ziarna do minimalnego poziomu. Branża zmaga się z gwałtownym wzrostem cen, do którego dostawcy nie zdołali jeszcze przekonać sklepów detalicznych.
Tłusty Czwartek ma w Polsce zaprzysięgłych zwolenników, którzy będą objadać się tego dnia pączkami i zjedzą ich znacznie więcej niż statystyczne 2-3, jakie przypadają na osobę.
Problem dotyczy całego świata, w USA jajka są już najdroższe w historii. W Polsce na razie drożeją o skromne kilkanaście procent rocznie, ale puste półki w sklepach pokazują, że problem szybko nie zniknie.
Potencjał energetyki wiatrowej na Pomorzu Zachodnim to główny temat zbliżającego się Forum Ekologicznego, które odbędzie się pierwszego dnia wiosny (21.03.2025 r.) w Szczecinie.
Największa na świecie sieć kawiarni szykuje się do radykalnych cięć na rodzimym rynku. Starbucks ogłosił, że zamierza znacząco ograniczyć menu, a także zlikwidować 1100 miejsc pracy w Stanach Zjednoczonych.
Czekolada dubajska zrobiła światową furorę, jej popularność dotarła także do Europy – i do Polski. Miłośnicy dubajskiego przysmaku zachwalają smak tej czekolady, nie odstraszają ich wysokie ceny ani fakt, że producentka ustanowiła limit produkcji: tylko 500 tabliczek dziennie.
Ceny w styczniu wzrosły średnio o 5,9 proc. i już tylko jedna kategoria produktów jest minimalnie tańsza niż przed rokiem. Najmocniej drożeją słodycze, choć liderem jest nadal masło z 30-proc. skokiem cen.
Od ponad stu lat 11 listopada Polacy zajadają się rogalami świętomarcińskimi. W naszym kraju krzepnie też inna, dużo starsza tradycja związana z dniem świętego Marcina. Jakie jeszcze zwyczaje wiążą się w Polsce z datą 11 listopada?
Porozumienie akcjonariuszy modowej grupy zbudowane przez twórcę holdingu Colian odkupiło od Jerzego Mazgaja ostatni duży pakiet akcji, który miał w krakowskiej firmie.
Koncern Mars Wrigley UK zdecydował o przywróceniu do sprzedaży popularnego w latach 80. batona czekoladowego, którego zastąpił w 1990 roku Snickers. Wielu Brytyjczyków wciąż za nim tęskni.
Oddziały logistyczne dużych firm produkcyjnych i handlowych krzepną i coraz częściej wkraczają na otwarty rynek, oferując usługi klientom zewnętrznym.
Naukowcy z University of Wisconsin-Madison opracowali recepturę lodów, które nie topią się przez około cztery godziny. Można je spokojnie jeść i delektować się bez obawy, że rozpłyną się w dłoniach.
W styczniu było ogółem 4,8 proc. drożej niż przed rokiem. Nowymi liderami wzrostów są słodycze i desery, których ceny skoczyły w ujęciu rocznym aż o 14,3 proc.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas