Słabnie słodka hossa nad Wisłą

Do 2020 roku nasze wydatki na czekolady i cukierki mogą zwiększyć się o blisko 1 mld zł. To wciąż za mało, aby krajowe firmy nie musiały szukać nowych rynków na świecie.

Aktualizacja: 08.10.2015 07:44 Publikacja: 07.10.2015 22:00

Eksport pnie się w górę

Foto: Rzeczpospolita

– W ciągu najbliższych pięciu lat wartość rynku słodyczy w Polsce wzrośnie o co najmniej 9 proc. – mówi „Rzeczpospolitej" Rafał Wiza, partner w KPMG w Polsce.

To oznacza, że w 2020 r. przeznaczymy na czekolady, cukierki i ciastka ok. 14,3 mld zł, wobec niespełna 13,2 mld zł w 2015 r. W KPMG szacują, że najlepsze perspektywy mają przed sobą wyroby czekoladowe, na które już teraz przypada blisko połowa rynku słodyczy. Rocznie wydatki na nie mogą piąć się w górę nawet o 4 proc.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 99 zł za rok czytania.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego