Palikot chce marki i instalacji Leżajska

– Środki na akwizycję Leżajska są w naszym zasięgu – twierdzi Palikot, który chce produkować piwo Leżajsk.

Publikacja: 09.03.2023 12:43

Janusz Palikot

Janusz Palikot

Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński

Janusz Palikot w oficjalnym oświadczeniu potwierdził wczorajsze informacje „Rzeczpospolitej”. Prezes Manufaktury Wódki i Wina rozesłał informację prasową, w której podał, że faktycznie składa ofertę odkupu browaru w Leżajsku od Grupy Żywiec – jeśli aktualny właściciel zostawi nie tylko linie produkcyjne, ale także samą markę piwa Leżajsk.

– Manufaktura Piwa Wódki i Wina — jeśli dojdzie do przejęcia — uzyska możliwość zaspokojenia szybko rosnących potrzeb rynku na alkohole produkowane dzisiaj tylko w Browarze Tenczynek – napisano w oświadczeniu. Palikot ma apetyt na potencjał produkcyjny browaru, który dwa lata temu produkował 800 tys. hl piwa, a mógłby nawet 1,4 mln hl. - To pokazuje, że nawet pozostawienie marki Leżajsk w dyspozycji nowego inwestora, będzie wymagało posiadania silnego portfolio własnych marek lub pomysłów na nowe marki, by utrzymać browar. Mamy jedno i drugie w swoim posiadaniu – deklaruje Palikot.

Pozostało 80% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Przemysł spożywczy
Winiarze mają dość. Apelują o zmiany w ustawie sprzed 40 lat
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Przemysł spożywczy
Palikot w areszcie, komornicy działają. Dwie partie akcji Manufaktury do licytacji
Przemysł spożywczy
Komornik licytuje akcje Manufaktury. Dzieło życia Janusza Palikota na sprzedaż
Przemysł spożywczy
Zmarł polski multimilioner z branży spożywczej. Henryk Lipka miał 80 lat
Materiał Promocyjny
Strategia T-Mobile Polska zakładająca budowę sieci o najlepszej jakości przynosi efekty
Przemysł spożywczy
O przyszłości rynku spożywczego i handlu