Wojna wódki z piwem. Akcyza to oręż w starciu alkoholi

Branża spirytusowa przygotowała projekt, który ma przynieść budżetowi nawet 12 mld zł więcej z akcyzy. Problem w tym, że zapłaciłyby głównie browary.

Aktualizacja: 27.06.2019 13:42 Publikacja: 26.06.2019 21:00

Wojna wódki z piwem. Akcyza to oręż w starciu alkoholi

Foto: Adobe Stock

Mało kto wie, że w organizacji dzisiejszego rynku alkoholi mocno słychać jeszcze echa stanu wojennego. Warta 11 mld branża spirytusowa chce walczyć o klienta, proponuje inny sposób obliczania akcyzy za alkohol, co w praktyce podwyższy ceny piwa, rynku wartego ponad 16,7 mld zł.

Więcej do budżetu

Pozostało jeszcze 96% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Przemysł spożywczy
W tym i w przyszłym roku mniej kawy z Brazylii
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Przemysł spożywczy
Kakao będzie drożeć jeszcze latami. Miliardowe inwestycje nie zwrócą się szybko
Przemysł spożywczy
Amerykańska firma ma nakarmić rosyjskie wojsko. Kreml skonfiskował ją za rzekome przekręty
Przemysł spożywczy
Eksport szansą dla producentów mocnych alkoholi
Przemysł spożywczy
Kryzys ryżowy: Japonia uwalnia rezerwy strategiczne najważniejszego produktu żywnościowego