Przyjmowali pacjentów przez domofon. Rzecznik interweniuje

Sposób dokonywania rejestracji do lekarza nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej w Tarnobrzegu wzbudził zastrzeżenia Rzecznika Praw Pacjenta. Chorzy mieli się rejestrować przez domofon, podając swoje dane osobowe i informacje o stanie zdrowia w obecności innych osób czekających w kolejce.

Publikacja: 09.02.2022 14:23

Przyjmowali pacjentów przez domofon. Rzecznik interweniuje

Foto: Adobe Stock

Rzecznik Praw Pacjenta zajął się sprawą po publikacji w "Tygodniku Nadwiślańskim". Jak wynikało z treści artykułu, pacjenci korzystający ze świadczeń nocnej i świątecznej pomocy lekarskiej w szpitalu w Tarnobrzegu, zmuszani byli do ujawniania swoich danych osobowych oraz informacji o stanie swojego zdrowia personelowi rejestracji placówki. Informacje były przekazywane przez domofon w obecności innych pacjentów oczekujących na udzielenie świadczeń zdrowotnych.

Jak ustalił Rzecznik, w placówce rejestracja do lekarza nocnej i świątecznej opieki zdrowotnej możliwa była jedynie w formie telefonicznej i nie było możliwe dokonanie rejestracji we wszystkich, określonych przepisami prawa formach.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Praca, Emerytury i renty
Komu przysługuje zasiłek dla bezrobotnych? Wysokość świadczenia w 2025 r.
Materiał Promocyjny
Suzuki e VITARA jest w pełni elektryczna
Prawo w Polsce
Myśliwi nie będą mogli polować na siedem gatunków ptaków
Konsumenci
Kolejny cios rządu w palaczy. Tym razem wbrew sztuce legislacyjnej
Praca, Emerytury i renty
Najniższa krajowa w 2025 roku: Ile wynosi płaca minimalna? Kwoty brutto i netto
Materiał Promocyjny
Kluczowe funkcje Małej Księgowości, dla których warto ją wybrać
Praca, Emerytury i renty
Nowe wnioski o 800 plus w 2025 r. Zbliża się ważny termin dla rodziców
Materiał Promocyjny
Najlepszy program księgowy dla biura rachunkowego