Dostrzec potrzeby kandydata

Stale spotykam się z pytaniami kandydatów o pakiety pracownicze w firmach, do których aplikują. I to bez względu na poziom stanowiska.

Publikacja: 18.10.2016 20:16

Dostrzec potrzeby kandydata

Foto: materiały prasowe

Oferowanie pakietów medycznych czy też sportowych stało się już tak powszechne jak przydzielenie nowemu pracownikowi biurka i krzesła. Czy faktycznie dobrze skonstruowany pakiet świadczeń pozapłacowych ma aż taki wpływ na pozyskanie, a następnie utrzymanie pracownika?

Niedawne badania Edenred-IPSOS potwierdziły moje spostrzeżenia z prowadzonych projektów rekrutacyjnych, że większość kandydatów uznaje dobrze skonstruowany pakiet za doskonały motywator pracownika, który znacznie też poprawi jego lojalność. To widać gołym okiem, gdy kandydaci jednym tchem wymieniają benefity w obecnej firmie. Trudno przekonać taką osobę do zmiany pracy, nawet jeśli nowa firma oferuje wyższe zarobki. Pomaga czasami wyliczenie korzyści płynących z wyższej pensji versus benefity – pakiet medyczny czy też sportowy można kupić za kilkaset złotych, co jest drobną kwotą w porównaniu z kilkoma tysiącami więcej na koncie.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Poszukiwanie pracy
Fala zwolnień pogorszyła nastroje pracowników
Poszukiwanie pracy
Więcej firm chce zatrudniać niż zwalniać
Poszukiwanie pracy
Startuje Program Kariera - szansa na elitarne płatne praktyki
Poszukiwanie pracy
Nie wystarczy znaleźć i zrekrutować dobrego kandydata
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Poszukiwanie pracy
Co drugi specjalista czeka na okazję do zmiany pracodawcy w 2025 r.