Podpisanie kontraktu z Creative Artists Agency (CAA) oznacza powrót Bidena do współpracy z agencją – reprezentowała ona już bowiem polityka w latach 2017-2020. „Prezydent Biden jest jednym z najbardziej szanowanych i wpływowych głosów w sprawach krajowych i globalnych” – podkreśla Richard Lovett, współprzewodniczący agencji, podkreślając znaczenie współpracy z Bidenem. „Jego dożywotnie zaangażowanie w służbę publiczną charakteryzuje się jednoczeniem ludzi, optymizmem, godnością i wiarą w możliwości. Jesteśmy niezwykle zaszczyceni, że możemy ponownie z nim współpracować” – dodaje.
Czym zajmie się Joe Biden po prezydenturze? Polityk podpisał kontakt
Choć Joe Biden nie przedstawił jeszcze jasnych planów dotyczących tego, czym zajmie się w przyszłości, jego powrót do współpracy z CAA budzi spekulacje na temat inicjatyw, w które może się zaangażować. „Opuszczamy urząd, ale nie opuszczamy walki” – zapowiadał polityk tuż przed odejściem z Białego Domu.
Czytaj więcej
Joe Biden w czasie swojej czteroletniej prezydentury wielokrotnie podkreślał, że broni demokracji – zarówno tej światowej, przed zakusami dyktatorów pokroju Władimira Putina, jak i tej w USA, przed zagrożeniem, jakie w jego ocenie stanowi dla niej Donald Trump. Na koniec jednak postanowił zadać demokracji liberalnej silny cios w splot słoneczny.
Podczas poprzedniego okresu współpracy z CAA, Biden wydał między innymi swoje wspomnienia zatytułowane „Promise Me, Dad: A Year of Hope, Hardship, and Purpose” . Książka ta – opowiadająca o trudnych doświadczeniach związanych z utratą syna Beau – stała się bestsellerem „New York Timesa" i zainspirowała trasę promocyjną „American Promise” polityka, która postrzegana była jako jeden z pierwszych kroków w kierunku jego kampanii prezydenckiej w 2020 roku.
Z agencją CAA współpracowali już Barack Obama i Hillary Clinton
Choć CAA jest znana głównie z reprezentowania gwiazd filmowych i celebrytów, współpraca z politykami i grupami działającymi na rzecz spraw społecznych nie jest dla niej niczym nowym. Z agencją współpracę nawiązali już między innymi były prezydent USA Baracka i jego żona Michelle. Chodziło o partnerstwo z ich firmą produkcyjną Higher Ground, która stworzyła wiele nagradzanych filmów i programów telewizyjnych, w tym nagrodzonego Oscarem dokumentu „American Factory”. Z usług agencji korzystała też była sekretarz stanu i kandydatka na prezydenta Hillary Clinton, której CAA promowała projekty książkowe, w tym „Hard Choices” , opisującą jej kadencję na stanowisku szefowej amerykańskiej dyplomacji.