Palestyna wygrywa z Izraelem w walce na emocje

Zakończony zawieszeniem broni konflikt Hamasu z Izraelem dobitnie pokazał, że w świecie Facebooka, Twittera i Instagrama tocząca się w internecie walka o rząd dusz jest równie ważna, jak sukces militarny. Ba, bywa nawet ważniejsza.

Aktualizacja: 30.05.2021 11:43 Publikacja: 29.05.2021 00:01

Czy w sieci coś wygra z kadrami tak pełnymi emocji? Krewni opłakują podczas pogrzebu 11-letnią dziew

Czy w sieci coś wygra z kadrami tak pełnymi emocji? Krewni opłakują podczas pogrzebu 11-letnią dziewczynkę, która zginęła w czasie izraelskiego ataku. Gaza, 20 maja 2021

Foto: AFP

Dotychczas przebieg wydarzeń po każdej eskalacji konfliktu między Izraelem a Palestyńczykami był podobny. Ukryty między palestyńskimi cywilami w Strefie Gazy Hamas odpalał rakiety w stronę Izraela, na co państwo żydowskie odpowiadało uderzeniami na cele w Strefie Gazy. Na ulice miast w świecie arabskim wychodzili muzułmanie, domagając się ustanowienia wolnej Palestyny, ale zachodnia opinia publiczna przychylniej patrzyła w stronę Izraela, widząc w Hamasie terrorystów podobnych do tych organizujących zamachy w Londynie, Paryżu czy Madrycie. Współczuciu cywilnym ofiarom tego konfliktu towarzyszyło zazwyczaj zrozumienie co do działań Izraela egzekwującego swoje prawo do obrony.

Pozostało 97% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Plus Minus
Podcast „Posłuchaj Plus Minus”: Polska przetrwała, ale co dalej?
Materiał Promocyjny
Z kartą Simplicity można zyskać nawet 1100 zł, w tym do 500 zł już przed świętami
Plus Minus
„Septologia. Tom III–IV”: Modlitwa po norwesku
Plus Minus
„Dunder albo kot z zaświatu”: Przygody czarnego kota
Plus Minus
„Alicja. Bożena. Ja”: Przykra lektura
Materiał Promocyjny
Najszybszy internet domowy, ale także mobilny
Plus Minus
"Żarty się skończyły”: Trauma komediantki
Materiał Promocyjny
Polscy przedsiębiorcy coraz częściej ubezpieczeni