AI nie zastąpi nauczycieli

Sztuczna inteligencja może pomóc uczniom w nauce, ale kluczowy w edukacji zawsze jest człowiek i jego motywacja do czerpania wiedzy z dostępnych źródeł – mówi Barbara Dubiecka-Kruk, nauczycielka matematyki, bohaterka podcastu z cyklu „Rzecz o AI”.

Publikacja: 07.03.2025 18:00

Barbara Dubiecka-Kruk od wielu lat sięga w pracy po rozwiązania technologiczne, do których w ostatnim czasie dołączyła sztuczna inteligencja. - Technologia jest jak jajko niespodzianka. Jeśli damy je uczniom, to mamy spore prawdopodobieństwo, że zadziała i będzie dla nich atrakcyjne – wskazuje nauczycielka. - Uczniowie bardzo szybko chwycili bakcyla technologicznego. Nauczyciele, którzy chcieli podążać za uczniem również – dodaje.

Jednym z narzędzi, jakie – w ocenie Dubieckiej-Kruk - usprawniają proces nauczania i pozwalają na jego dopasowanie do indywidualnych potrzeb ucznia, są akceleratory nauki. – To takie przyspieszacze nauki wbudowane w platformę Teams. (…) Kiedy pracujemy na lekcji i widzę, że trudnością ucznia nie jest temat, który się zajmujemy, ale brak podstaw. Kilkoma kliknięciami mogę dzisiaj przygotować zadanie dla ucznia, konkretne ćwiczenia, dzięki którym po pierwsze ma trening, a z drugiej strony, może przeanalizować krok po kroku to, jak powinno wyglądać rozwiązanie – tłumaczy.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Plus Minus
„Ostatnia lekcja”: Przyszłość teatru i złowrogi profesor
Plus Minus
„Suknia i sztalugi”: Sztuka kobiet w wiekach mężczyzn
Plus Minus
„Trakty i kontrakty”: Za garść bursztynów
Plus Minus
„Dzikie pomysły natury. Jak przyroda inspiruje świat nauki”: Nauka od natury
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Plus Minus
„Cassandra”: Opiekuńcza tyrania