Tylko 99 zł za rok czytania.
Co zyskasz kupując subskrypcję? - możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Aktualizacja: 14.05.2025 05:22 Publikacja: 21.10.2022 10:00
Foto: Rafał Masłow
Plus Minus: Na ekrany wchodzi „Silent Twins”, zwycięzca ostatniego festiwalu w Gdyni. Jego światowa premiera odbyła się z kolei na festiwalu w Cannes. A pani stała się naszą „eksportową” reżyserką. To prawda, że jego scenarzystka Andrea Seigel sama zaproponowała pani reżyserię?
Zobaczyła „Córki dancingu” i rzeczywiście tej samej nocy napisała do mnie, że chciałaby mi wysłać scenariusz, nad którym pracuje od długiego czasu. To była historia dwóch czarnoskórych dziewczyn z Barbadosu, które wychowywały się w latach 70. w Walii. Kiedy poszły do szkoły, przestały odzywać się do innych, rozmawiały tylko ze sobą. Zaczęły pisać, eksperymentować z chłopakami, z narkotykami, aż w końcu narosła w nich agresja. Zaczęły podpalać domy i wreszcie trafiły na dziesięć lat do szpitala psychiatrycznego. Andrea napisała, że dla niej to ogromnie ważny projekt i razem z producentką Alicią Van Couvering szukają reżysera. Po obejrzeniu „Córek dancingu” pomyślały, że to mogłabym być ja.
Wszyscy wiemy, że kiedyś było lepiej. Polityka wyglądała zupełnie inaczej, miała inny poziom i klimat, a debaty...
Nowy spektakl Teatru Współczesnego za dyrekcji Wojciecha Malajkata pokazuje, że warto szukać w teatrze wzruszenia.
Nadmierne i niepoprawne stosowanie leków to w Polsce plaga. Książka Arkadiusza Lorenca pokazuje tło tego problemu.
„Ale wtopa” to gra, przez którą można nieźle zdenerwować się na znajomych.
„Thunderbolts*” przypomina, że superbohaterowie wcale nie są doskonali.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas