Polacy cenią jakość

Rozmowa z Joanną Strzelec-Stewart, właścicielką Red Onion

Publikacja: 10.05.2012 04:00

Joanna Strzelec-Stewart

Joanna Strzelec-Stewart

Foto: materiały prasowe

Rz: Czy Polacy zaczynają doceniać dobry design? Przecież za mniejsze pieniądze mogą kupić podobny produkt, czasami równie funkcjonalny.

Joanna Strzelec-Stewart: Widać, że podejście zaczyna się zmieniać i dobry produkt – marka, projektant – zaczyna się naprawdę liczyć. Oczywiście mówimy głównie o mieszkańcach dużych miast, przeważnie z klasy średniej.

Dla osób mniej zarabiających takiego znaczenia wciąż to nie ma.

A czy polskie firmy także stawiają na dobre projekty i pojawiają się produkty konkurencyjne dla importu?

Oczywiście, że się pojawiają, ale głównie na etapie projektów. Nawet gdy powstanie coś naprawdę świetnego, projektant na etapie prac nie bierze zbytnio pod uwagę, jak ten produkt ma później zostać wyprodukowany i ile będzie to kosztowało. Wtedy się okazuje, że warunki handlowe są zupełnie nie do zaakceptowania. Widziałam już sporo fajnych rzeczy, które chciałam w swoich sklepach sprzedawać, ale ich ostateczne ceny były zupełnie nie do zaakceptowania. Dlatego ok. 90 proc. naszej sprzedaży to produkty importowane.

Jak ta branża się promuje? To wciąż targi czy może już Internet?

Targi są główną formą promocji i prezentacji nowości. Czołówka branży musi się na nich pokazywać, wszyscy tam też przyjeżdżają. Nie słabnie także prasa branżowa.

Polskie firmy są tam widoczne?

Pojawiają się, ale raczej w ramach imprez towarzyszących czy w sekcji dla młodych projektantów.

—rozm. Piotr Mazurkiewicz

Opinie Ekonomiczne
Stanisław Stasiura: Kanada – wybory w czasach wojny celnej
Opinie Ekonomiczne
Adam Roguski: Polscy milionerzy wolą luksusowe samochody i spa niż nieruchomości
Opinie Ekonomiczne
Grzegorz W. Kołodko: Szeroki świat czy narodowy zaścianek?
Opinie Ekonomiczne
Leszek Pacholski: Interesy ludzi nauki nie uwzględniają potrzeb polskiej gospodarki
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Opinie Ekonomiczne
Damian Guzman: Czy polskie firmy będą przenosić się do Rumunii?