Całkowite zasoby nowoczesnej powierzchni handlowej w Polsce pod koniec III kw. to 13 mln mkw. – podaje firma doradcza Colliers. Od początku lipca do końca września oddano 103 tys. mkw. takiej powierzchni. Rynek wzbogacił się o siedem obiektów. Rozbudowano trzy.
Czytaj więcej
Obiekt Ozimska Park przy ulicy Ozimskiej w Opolu od firmy Redkom Development kupuje Newgate Investment.
Więcej obiektów handlowych
– Wśród nowo otwartych obiektów po raz kolejny dominowały parki handlowe. Największy to BIG w Ostródzie o powierzchni 27 tys. mkw. – wskazuje Wojciech Wojtowicz, starszy analityk w dziale doradztwa i badań rynku w firmie Colliers. – Drugim pod względem wielkości obiektem jest BIG w Gorzowie Wielkopolskim oferujący 25 tys. mkw. Trzecie miejsce zajął San Park Mysiadło w aglomeracji warszawskiej (ok. 18,5 tys. mkw.).
Wskaźnik pustostanów w ośmiu największych aglomeracjach utrzymuje się na niskim poziomie – wynosi 3,3 proc., co zdaniem autorów raportu Colliersa świadczy o stabilnym popycie i dobrej kondycji rynku.
Ostatni kwartał tego roku przyniesie kolejne otwarcia. W Łodzi na nadchodzące miesiące zaplanowano ponowne otwarcie Sukcesji, obiektu o powierzchni 35 tys. mkw., w Szczecinie planowany jest Vendo Park Szczecin (20,1 tys. mkw.), a w Bielsku-Białej Comfy Park Bielik (17 tys. mkw.). Łącznie w budowie jest 337,6 tys. mkw. powierzchni, z czego 190 tys. mkw. ma być oddane jeszcze w tym roku.