19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 15.01.2025 07:08 Publikacja: 14.12.2023 13:17
Vendo Park w Ciechanowie
Foto: Mat.prasowe
Z analiz międzynarodowej firmy doradczej JLL i Trei Real Estate Poland wynika, że sieci dyskontowe królują w mniejszych parkach handlowych.
Zmiana nawyków i preferencji
Park handlowy w Gorzowie Wielkopolskim pomieści prawie 40 sklepów. Otwarcie Silwany inwestorzy zapowiadają na III kwartał 2024 roku.
Trei Real Estate Poland otwiera w Lubinie swój kolejny park handlowy. To 37 Vendo Park w Polsce i trzeci w województwie dolnośląskim - po Jaworze i Świdnicy.
Budujące parki handlowe firmy nie powiedziały ostatniego słowa. To może być rekordowy rok na tym rynku.
Modernizacje, rozbudowy, nowe funkcje. Galerie intensywnie się zmieniają. Mocną pozycję mają parki handlowe.
Obiekt o powierzchni 1,8 tys. mkw. jest już w całości skomercjalizowany.
W ciągu roku liczba sprzedawców na wszelkiego typu targowiskach spadła o niemal 8 tys., a największą grupę stanowili ci oferujący odzież czy obuwie. Rynek kurczy się także z powodu ekspansji dyskontów, również tych przemysłowych.
Ogólne przychody największej sieci handlowej w Polsce co prawda wzrosły do 23,6 mld euro, ale jeśli z wyników wyłączyć nowe placówki, to sprzedaż w 2024 r. była niższa w ujęciu rocznym.
Należności z usług hotelowych i konferencyjnych to nie przychody z najmu, podnajmu, dzierżawy, poddzierżawy, leasingu i innych umów o podobnym charakterze. Hoteli nie dotyczą więc szczególne obowiązki dotyczące tzw. spółek nieruchomościowych.
Socjalistyczny hiszpański rząd Pedro Sancheza chce nałożyć podatek wynoszący 100 proc. na ludzi spoza UE, którzy kupują hiszpańskie nieruchomości.
Większy budżet na budownictwo społeczne i jawne ceny mieszkań deweloperskich – to nie ruchy Ministerstwa Rozwoju i Technologii, tylko posłów Polski 2050.
Ministerstwo Sprawiedliwości proponuje wprowadzenie obowiązkowej weryfikacji użytkowników chcących uzyskać dostęp do treści ksiąg wieczystych.
Spółka Matexi Polska dostała pozwolenie na użytkowanie budynku na warszawskiej Pradze-Północ. Jedną ze ścian kamienicy ozdobił mural Tytusa Brzozowskiego.
Choć średnio ceny w sklepach rosną o ok. 6 proc. w skali roku, nie brakuje produktów, które podrożały o 20, 30 proc. czy nawet jeszcze więcej. Konsumenci muszą się przyzwyczaić do dużej niestabilności rynku.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas