19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 15.01.2025 01:11 Publikacja: 27.02.2023 11:23
Foto: Mat.prasowe
Hala dla GTV - producenta akcesoriów meblowych i oświetlenia LED – powstaje w ramach parku logistycznego MLP Pruszków II. Obiekt dostarczy ok. 32 tys. mkw. powierzchni. Na powierzchnie magazynowe firma przeznaczy ponad 30,2 tys. mkw. Rozlokowane na trzech kondygnacjach przeszklone biura zajmą 1,6 tys. mkw.
Budowa hali rozpoczęła się w sierpniu ubiegłego roku. Najemca ma odebrać nieruchomość w kwietniu. Hala dla firmy GTV to największy obiekt w parku MLP Pruszków II. Zaplanowano 38 ramp przeładunkowych. Generalny wykonawca inwestycji - firma Pekabex - planuje uzyskać certyfikat Breeam New Construction na poziomie Very good.
Logicor zakończył budowę hal dla producenta karmy dla psów i kotów. Magazyn sąsiaduje z fabryką Royal Canin, która obsługuje 24 rynki.
Na 13-hektarowym gruncie w Dobrzykowicach deweloper planuje wybudować park magazynowy o powierzchni ponad 62,1 tys. mkw.
Kompleks 7R Park Poznań East II o powierzchni 51,1 tys. mkw. kupuje fundusz inwestycyjny DWS.
Firma kosmetyczna Beliso w Logistics Point Raszyn wynajęła 3,5 tys. mkw. magazynów. Podwarszawskie centrum logistyczne jest już w całości skomercjalizowane.
Panattoni znów buduje magazyny dla Flex. Ten dostawca urządzeń i technologii w Parku Łódź A1 wynajmie 28 tys. mkw. powierzchni.
Rynku nie rozruszało nawet anemiczne jesienne ożywienie w transporcie. Przewoźnicy nie inwestują w tabor, na czym ciepią producenci naczep i przyczep, tnąc produkcję.
W Niemczech najwięcej upadłości w transporcie, ale trzeci kwartał przyniósł ożywienie w napływie zamówień na nowy tabor.
Polskie firmy z apetytem na międzynarodowy rozwój na rynku zarządzania czasem pracy maszynistów i działalnością kolejowych przewoźników.
Ryanair podał informacje na temat konkretnych kosztów i opłat, które poniósł w wyniku chuligańskiego zachowania pasażera na pokładzie lotu z Dublina na Lanzarote z 9 kwietnia 2024 roku. Irlandzki przewoźnik wyliczył je na ponad 15 tys. euro.
Dopłaty nie zelektryfikują transportu ciężkiego, zrujnują za to ceny na rynku wtórnym i pozostaną kosztownym eksperymentem, co widać po rynku aut osobowych.
Czechy są naturalnym partnerem dla polskich firm do współpracy w zakresie transportu towarowego, zarówno w obrocie surowcami, jak i produktami gotowymi.
Zarząd Kanału Panamskiego niezrażony pogróżkami Donalda Trumpa zlecił konsorcjum firm i placówek naukowych z Francji i Belgii sporządzenie kompleksowego opracowania studium opłacalności modernizacji śluz tego szlaku wodnego. Nie podano tylko wartości tego zlecenia.
Rok 2024 na rynku inwestycji w nieruchomości był o wiele lepszy niż poprzedni – wynika z analiz firmy doradczej CBRE. Co dalej?
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas