19 zł za pierwszy miesiąc czytania RP.PL
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym medium października!
Aktualizacja: 15.01.2025 18:06 Publikacja: 22.02.2022 10:58
Foto: Mat. prasowe
- Rok 2021 był rekordowy na rynku powierzchni magazynowych pod wieloma względami. Deweloperzy, aby zaspokoić potrzeby klientów, decydowali się na rozpoczęcie nowych inwestycji, z których coraz większą część stanowiły obiekty czysto spekulacyjne – mówi Dominika Jędrak, dyrektor działu doradztwa i badań rynku w firmie doradczej Colliers. - Dzięki temu zarówno nowa podaż, jak i ta w budowie, osiągnęły rekordowe wartości. Wyjątkowo duży popyt sprawił, że pomimo ogromnej ilości dostarczanej powierzchni, stopa pustostanów nie wzrosła. Wręcz przeciwnie – jest najniższa w historii rynku.
Warszawski portfel nieruchomości logistycznych o powierzchni 150 tys. mkw. przejmują Partners Group i Peakside.
Budowę centrum logistycznego InPost w Central European Logistics Hub w Łodzi rozpoczyna Panattoni.
Popyt na magazyny jest ogromny. I nie spadnie. Ale problemy z gruntami mogą wpłynąć na wydłużenie czasu budowy.
Warszawski Ilmet, krakowska Plaza. Budynki znikną z powierzchni ziemi. Ustąpią miejsca nowocześniejszym obiektom.
Klient chce dziś mieć towar jak najszybciej. W błyskawicznym dostarczaniu produktów pod drzwi mają pomóc tzw. ciemne sklepy, czyli nieduże magazyny.
To będzie największa inwestycja w historii Wrocławia - wybrano dwa warianty przebiegu linii tramwajowej na Psie Pole. Duże inwestycje tramwajowe także w innych miastach: Warszawie, Krakowie czy Gdańsku.
Osoby podróżujące pociągami przeżywają dziś koszmar. W nocy z 14 na 15 stycznia niekorzystne warunki atmosferyczne sparaliżowały polską kolej, sieci trakcyjne są oblodzone, a pociągi opóźnione już nawet dziesięć godzin.
Rynku nie rozruszało nawet anemiczne jesienne ożywienie w transporcie. Przewoźnicy nie inwestują w tabor, na czym ciepią producenci naczep i przyczep, tnąc produkcję.
W Niemczech najwięcej upadłości w transporcie, ale trzeci kwartał przyniósł ożywienie w napływie zamówień na nowy tabor.
Polskie firmy z apetytem na międzynarodowy rozwój na rynku zarządzania czasem pracy maszynistów i działalnością kolejowych przewoźników.
Ryanair podał informacje na temat konkretnych kosztów i opłat, które poniósł w wyniku chuligańskiego zachowania pasażera na pokładzie lotu z Dublina na Lanzarote z 9 kwietnia 2024 roku. Irlandzki przewoźnik wyliczył je na ponad 15 tys. euro.
Dopłaty nie zelektryfikują transportu ciężkiego, zrujnują za to ceny na rynku wtórnym i pozostaną kosztownym eksperymentem, co widać po rynku aut osobowych.
Czechy są naturalnym partnerem dla polskich firm do współpracy w zakresie transportu towarowego, zarówno w obrocie surowcami, jak i produktami gotowymi.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas