Media mogą pomóc w ochronie słoni

Medialna relacja ze zniszczenia ogromnych ilości kości słoniowej była mocnym przesłaniem przeciwko kłusownictwu i handlowi. Jednak ci, do których była adresowana, zapewne jej nie usłyszeli.

Aktualizacja: 05.03.2018 17:58 Publikacja: 05.03.2018 17:54

Media mogą pomóc w ochronie słoni

Foto: David Stiles

Badacz z University of Queensland, Alexander Braczkowski, ocenił, że relacja medialna, dotycząca największego na świecie spalenia kości słoniowej w Kenii w 2016 roku, dotarła z nieproporcjonalną siłą do zachodniej publiczności. - W naszym badaniu stwierdzono, że 81 procent relacji w mediach internetowych pochodzi z USA, gdzie jest niewielu kłusowników słoni i niewielu konsumentów kości słoniowej - powiedział Braczkowski.

Badanie to było pierwszą oceną potencjalnego wpływu zniszczenia ponad 105 ton kości słoniowej, o wartości czarnorynkowej około 100 mln USD, na odbiorców takich krajach jak Chiny, gdzie 59 procent prezentowanego przekazu o wydarzeniu było w języku angielskim. A to oznacza, że zasięg był minimalny.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Nauka
Sprawdzian z góralskiego. Czy da się jeszcze ocalić mowę Podhala?
Nauka
Szympansom bliżej do zachowań ludzi, niż nam się wydawało. Nowe wyniki badań
Materiał Partnera
Jak postrzegamy UE? Co myślimy w zależności od mediów, z których korzystamy?
Nauka
Tajny rosyjski satelita „nie jest już operacyjny”. Wywoływał spore obawy
Materiał Promocyjny
Tech trendy to zmiana rynku pracy
Nauka
Dlaczego superwulkan Yellowstone nie wybucha? Naukowcy odkryli cenną wskazówkę
Materiał Partnera
Polska ma ogromny potencjał jeśli chodzi o samochody elektryczne