Spotify’23: Polacy są muzycznymi patriotami

W tym roku streamujemy o 18 proc. więcej muzyki lokalnych twórców niż w 2022 roku. To pokazuje, jak bardzo wzrósł trend słuchania lokalnej muzyki - mówi Mateusz Smółka, Music Team Lead w Spotify.

Publikacja: 29.11.2023 14:00

Mateusz Smółka, Music Team Lead w Spotify.

Mateusz Smółka, Music Team Lead w Spotify.

Foto: Spotify

Jak Spotify podsumowuje ostatni muzyczny rok w Polsce?

Cieszymy się, że polscy artyści ponownie dominują na lokalnych listach przebojów, a tylko w tym roku słuchaliśmy o 18 proc. więcej lokalnej muzyki niż w 2022 roku.

Pozostało jeszcze 98% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Muzyka popularna
„Wicked” w Romie. Fenomen musicalu na kredyt czarnej magii
Muzyka popularna
Zalewski z trzema Fryderykami. Waluś o „kompromitacji” Nawrockiego
Muzyka popularna
Nowy album Eltona Johna. Powrócił z boską Brandi Carlile
Muzyka popularna
Kirk Hammett z Metalliki nagrywa solową płytę, czytając Pitagorasa po grecku
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Muzyka popularna
„Wicked”, oscarowy przebój, ma premierę w Teatrze Roma