Czy popularność w Spotify przyniesie Fryderyki?

Już w piątek w Szczecinie odbędzie się gala Fryderyka, najważniejszej nagrody muzycznej w Polsce, przyznawanej w głosowaniu 1700 członków Akademii Fonograficznej, skupiającej artystów, producentów, wydawców, dziennikarzy. Po raz pierwszy partnerem gali jest Spotify.

Publikacja: 28.04.2022 11:10

Wokalistka sanah

Wokalistka sanah

Foto: PAP, Marcin Bielecki

Mateusz Smółka, Music Team Lead w Spotify specjalnie dla "Rzeczpospolitej"

Rozdanie Fryderyków stanowi jeden z najważniejszych momentów roku w polskim przemyśle muzycznym, dlatego dołączenie do grona partnerów wydarzenia było dla nas decyzją naturalną. Cieszy też, że tak wielu spośród nominowanych artystów odnosi sukces na Spotify, zdobywając tam rzesze fanów. Dotyczy to na przykład Ambasadorek służącego wsparciu kobiet programu EQUAL: sanah, Kaśka Sochacka czy Hania Rani. Natomiast w gronie debiutów należy wyróżnić Szczyla oraz Dziwną Wiosnę, którzy byli również uczestnikami naszego programu RADAR, poświęconego wspieraniu wschodzących artystów.

Pozostało 83% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Muzyka popularna
U2 opublikuje nieznane dotąd nagrania. "Esencja zespołu"
Muzyka popularna
Rekordowy rok Spotify. Serwis jest wart blisko 100 mld dolarów
Muzyka popularna
Nie żyje Charles Dumont, twórca największego przeboju Edith Piaf
Muzyka popularna
Jazztopad: jazzmani zagrają w mieszkaniach melomanów. Nowa fala jazzu we Wrocławiu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Muzyka popularna
Jacob Collier, uczeń Quincy Jonesa, wystąpi w Łodzi