Aktualizacja: 13.05.2025 11:07 Publikacja: 14.09.2021 21:00
Olga Pasiecznik w „Głosie ludzkim” w reżyserii Andrzeja Chyry
Foto: BARTŁOMIEJ JURECKI/MUZYKA NA SZCZYTACH
Taki jest właśnie „Głos ludzki” Francisa Poulenca, który na Festiwalu „Muzyka na Szczytach” w Zakopanem stworzył Andrzej Chyra dla Olgi Pasiecznik. Można było sądzić, że ta śpiewaczka o ogromnym dorobku ujawniła już całą skalę swojego talentu. Okazało się, że ciągle potrafi zaskoczyć innym wcieleniem.
Operowy monodram „Głos ludzki” sprzed ponad półwiecza cieszy się zadziwiającą popularnością u najlepszych polskich reżyserów. W ciągu ostatniej dekady inscenizowali go Krzysztof Zanussi, Maja Kleczewska, Krzysztof Warlikowski i Michał Znaniecki. Teraz dołączył do nich Andrzej Chyra, rzadko reżyserujący w operze, ale gdy ma do czynienia z utworem o skomplikowanych relacjach międzyludzkich, zaglądającym w głąb psychiki człowieka, potrafi to świetnie pokazać.
„Śpiewy historyczne” Juliana Ursyna Niemcewicza – opowiedziane w 33 pieśniach dzieje Polski od pierwszych Piastó...
1 września 2025 roku dyrektorem Filharmonii Narodowej zostanie Zofia Zembrzuska. Taką decyzję po szeregu konsult...
Wybrany przez komisję konkursową Adam Balas będzie dyrektorem Narodowej Orkiestry Symfonicznej Polskiego Radia....
Prawie dwa tygodnie Wielkanocnego Festiwalu Beethovenowskiego były w tym roku mniej huczne niż kiedyś, ale potwi...
Wielkanocny Festiwal Ludwika van Beethovena organizowany jest od blisko 30 lat. Na tegoroczną edycję, która rozp...
W debacie o rynku pracy nie można zapominać o człowieku. Ideałem dla większości pozostaje umowa o pracę, ale technologie i potrzeba elastyczności oferują nowe rozwiązania.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas