Słuchanie ma przyszłość. Podcasty czeka ciekawy rok

Miniony rok w wielu branżach obfitował w bolesne ciosy. Ale dla podcastów okazał się przełomowy.

Aktualizacja: 03.01.2021 21:26 Publikacja: 03.01.2021 21:00

Słuchanie ma przyszłość. Podcasty czeka ciekawy rok

Foto: Fotorzepa, Piotr Nowak now Piotr Nowak

– Po latach czekania na czas podcastów mogę z całą pewnością przyznać, że to był właśnie ten rok. O ile wcześniej przedzierały się one do zbiorowej świadomości nieśmiało, o tyle teraz rozgościły się na salonach – tłumaczy Karol Stryja, prezes firmy produkującej podcasty Podcast Makers.

W USA liczba słuchaczy podcastów, którzy korzystają z tej formy rozrywki przynajmniej raz w miesiącu, urosła do 37,5 proc. W Polsce widać to zjawisko na konkretnych przykładach, jak choćby tworzonego przez Marcina Myszkę programu „Kryminatorium". – Polacy najczęściej słuchają podcastów na Spotify, więc statystyki z tego serwisu wydają się najbardziej miarodajne. Każdego dnia średnio do grona obserwatorów „Kryminatorium" na Spotify dołącza ponad 200 nowych osób. Każdy dzień publikacji zapewnia rekordową słuchalność i ten trend utrzymuje się już od wielu miesięcy – wyjaśnia nam Myszka.

Miesięczny limit darmowych artykułów został wyczerpany

Teraz 4 zł za tydzień dostępu!

Czytaj 46% taniej przez 4 miesiące

Na bieżąco o tym, co ważne w kraju i na świecie. Czytaj bez ograniczeń artykuły z Rzeczpospolitej i wydania magazynowego Plus Minus.

Media
TVP: Musimy negocjować z poszkodowanymi za rządów PiS
Media
Rosyjskie media zakazane w Unii. Sankcje na największe agencje i gazety
Media
„Eras Tour” Taylor Swift może dać brytyjskiej gospodarce prawie mld funtów
Media
Raport z festiwalu w Cannes. Kina straciły miliardy widzów
Media
"Rzeczpospolita" najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym dekady