– Dystrybucja prasy stała się nieopłacalna i prędzej czy później kolporterzy będą musieli przestawić się na nowe tory – uważa Andrzej Kacperski, prezes spółki HDS Polska, która należy do francuskiej grupy Lagardere (posiadającej udziały także w Eurozecie, spółce, do której należy Radio Zet, oraz w wycofującym się z naszego rynku wydawnictwie magazynów Hachette).
Już w ubiegłym roku HDS zapowiadał, że zainwestuje cały swój 20-milionowy zysk w nowe punkty handlowe i salony prasowe. Dziś wszystkich punktów ma łącznie 518. Oprócz salonów prasowych InMedio i Relay – kawiarnie Voyage Cafe i In Medio Cafe, księgarnie Akapit, pierwszy sklep Virgin, sklepy Discover i 1 Minute, puby Business Shark oraz pierwszą restaurację Flying Bistro.
W bieżącym roku HDS Polska chce otworzyć ok. 50 swoich nowych punktów, m.in. przystosowane do robienia szybkich zakupów sklepy 1 Minute.
Będzie też jednak rozwijała kolejne sieci handlowe. Na nowym terminalu lotniska w Katowicach wystartowała z pierwszym sklepem sprzedającym płyty CD i DVD pod szyldem Virgin (ma z tą firmą umowę licencyjną).
W tym samym miejscu otworzyła też pierwszy autorski punkt Flying Bistro – restaurację stylizowaną na wnętrze samolotu. Sklep Virgin i restauracja Flying Bistro zostaną też uruchomione w 2008 roku na nowym terminalu na Okęciu. Na lotniskach w Katowicach-Pyrzowicach i w Szczecinie-Goleniowie działają już należące do HDS puby pod nazwą Business Shark.