HDS Polska stawia na nowe sklepy i kawiarnie

Trzeci co do wielkości na polskim rynku dystrybutor prasy – HDS Polska, będzie w tym roku inwestował przede wszystkim w nowe kawiarnie i sklepy. Oprócz już posiadanych chce rozwijać nowe: sieć sklepów Virgin i restauracji Flying Bistro.

Publikacja: 28.01.2008 04:06

HDS Polska stawia na nowe sklepy i kawiarnie

Foto: Rzeczpospolita

– Dystrybucja prasy stała się nieopłacalna i prędzej czy później kolporterzy będą musieli przestawić się na nowe tory – uważa Andrzej Kacperski, prezes spółki HDS Polska, która należy do francuskiej grupy Lagardere (posiadającej udziały także w Eurozecie, spółce, do której należy Radio Zet, oraz w wycofującym się z naszego rynku wydawnictwie magazynów Hachette).

Już w ubiegłym roku HDS zapowiadał, że zainwestuje cały swój 20-milionowy zysk w nowe punkty handlowe i salony prasowe. Dziś wszystkich punktów ma łącznie 518. Oprócz salonów prasowych InMedio i Relay – kawiarnie Voyage Cafe i In Medio Cafe, księgarnie Akapit, pierwszy sklep Virgin, sklepy Discover i 1 Minute, puby Business Shark oraz pierwszą restaurację Flying Bistro.

W bieżącym roku HDS Polska chce otworzyć ok. 50 swoich nowych punktów, m.in. przystosowane do robienia szybkich zakupów sklepy 1 Minute.

Będzie też jednak rozwijała kolejne sieci handlowe. Na nowym terminalu lotniska w Katowicach wystartowała z pierwszym sklepem sprzedającym płyty CD i DVD pod szyldem Virgin (ma z tą firmą umowę licencyjną).

W tym samym miejscu otworzyła też pierwszy autorski punkt Flying Bistro – restaurację stylizowaną na wnętrze samolotu. Sklep Virgin i restauracja Flying Bistro zostaną też uruchomione w 2008 roku na nowym terminalu na Okęciu. Na lotniskach w Katowicach-Pyrzowicach i w Szczecinie-Goleniowie działają już należące do HDS puby pod nazwą Business Shark.

HDS chce otwierać następne, bo z dystrybucji prasy pochodzi dziś już tylko jedna trzecia przychodów całej firmy, a sytuacja na rynku sprzyja uruchamianiu nowych sklepów.

– Wszystko zależy od tego, gdzie pojawi się następny nowy terminal czy centrum handlowe. A deweloperzy szukają lokalizacji w coraz mniejszych miastach. Największa rewolucja, jaka miała miejsce na rynku w ostatnich latach, to zmiana nawyków konsumentów, którzy coraz chętniej odwiedzają np. nowoczesne salony prasowe i kawiarnie. Wiadomo było, że tak się stanie, ale nikt nie zakładał, że tak szybko – mówi Andrzej Kacperski.

W salony prasowe, sklepy i kawiarnie inwestują też liderzy rynku kolporterskiego: Ruch (w 2007 r. wprowadził nową markę salonów update i kawiarni coffee) oraz kielecki Kolporter, który buduje teraz sieć Meta Marketów – osiedlowych sklepów, w których można kupić m.in. alkohol. W 2007 roku zatrudniający 270 osób HDS miał przychody na poziomie 660 mln zł (20 proc. więcej niż rok wcześniej), a jego zysk operacyjny nie zmienił się i wyniósł około 20 mln zł.

– Dystrybucja prasy stała się nieopłacalna i prędzej czy później kolporterzy będą musieli przestawić się na nowe tory – uważa Andrzej Kacperski, prezes spółki HDS Polska, która należy do francuskiej grupy Lagardere (posiadającej udziały także w Eurozecie, spółce, do której należy Radio Zet, oraz w wycofującym się z naszego rynku wydawnictwie magazynów Hachette).

Już w ubiegłym roku HDS zapowiadał, że zainwestuje cały swój 20-milionowy zysk w nowe punkty handlowe i salony prasowe. Dziś wszystkich punktów ma łącznie 518. Oprócz salonów prasowych InMedio i Relay – kawiarnie Voyage Cafe i In Medio Cafe, księgarnie Akapit, pierwszy sklep Virgin, sklepy Discover i 1 Minute, puby Business Shark oraz pierwszą restaurację Flying Bistro.

Media
Donald Tusk ucisza burzę wokół TVN
https://track.adform.net/adfserve/?bn=77855207;1x1inv=1;srctype=3;gdpr=${gdpr};gdpr_consent=${gdpr_consent_50};ord=[timestamp]
Media
Awaria Facebooka. Użytkownicy na całym świecie mieli kłopoty z dostępem
Media
Nieznany fakt uderzył w Cyfrowy Polsat. Akcje mocno traciły
Media
Saga rodziny Solorzów. Nieznany fakt uderzył w notowania Cyfrowego Polsatu
Materiał Promocyjny
Bank Pekao wchodzi w świat gamingu ze swoją planszą w Fortnite
Media
Gigantyczne przejęcie na Madison Avenue. Powstaje nowy lider rynku reklamy na świecie