Maciej Rudke w finale Press Club Polska 2020

Dziennikarz „Rzeczpospolitej” i „Parkietu” został finalistą nagrody dla dziennikarzy ekonomicznych Press Club Polska 2020.

Publikacja: 30.09.2020 19:57

Maciej Rudke w finale Press Club Polska 2020

Foto: materiały prasowe

Dziennikarz redakcji „Rzeczpospolitej" i „Parkietu" Maciej Rudke został finalistą nagrody dla dziennikarzy ekonomicznych Press Club Polska 2020. Pierwsza nagroda i 10 tys. zł trafiło do Bartłomieja Gudosławskiego za poruszanie tematu poszkodowanych tzw. aferą GetBack.

Do ścisłego finału zakwalifikowało się trzech cenionych dziennikarzy ekonomicznych – Maciej Rudke, Wojciech Boczoń i Bartłomiej Godusławski.

Nasz dziennikarz zyskał uznanie w oczach jury cyklem artykułów o zmieniającej się sytuacji prawnej „frankowiczów" w ich relacjach z bankami, publikowanych w „Rzeczpospolitej" i „Parkiecie". Maciej pracuje w „Rzeczpospolitej" już od 2012 r., początkowo pisał o branży odzieżowej i medycznej, rynkiem finansowym i bankami zajmuje się od 2015 r.

Wojciech Boczoń trafił do finału za cykl publikacji o kłopotach kredytobiorców kredytu „Alicja", które ukazały się w ubiegłym roku na portalu Bankier. Wreszcie Bartłomiej Godusławski został doceniony za poruszanie tematu poszkodowanych tzw. aferą GetBack i o związanych z nią uchybieniach w działaniu instytucji państwowych na łamach „Dziennika Gazety Prawnej".

Nagrody zostały wręczone podczas dzisiejszej gali w Warszawie. Zwycięzcę wybrało jury, w którego skład weszła Edyta Krześniak – członkini Rady Press Clubu i dziennikarka TVN i TVN Uwaga, Dariusz Łukawski –dziennikarz TVP, współautor programów ekonomicznych, wykładowca na Wydziale Dziennikarstwa UW, dr hab. Edyta Rutkowska-Tomaszewska, Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii Uniwersytetu Wrocławskiego i Wojciech Tumidalski – przewodniczący Rady Press Clubu i dziennikarz „Rzeczpospolitej".

Zwycięzca dostał 10 tys. zł nagrody. Partnerami nagrody dziennikarstwa ekonomicznego Press Clubu są Provident Polska i Axa. Sama nagroda jest przyznawana co roku za materiał opublkowany w mediach tradycyjnych (prasie, radiu, telewizji, agencji prasowej), w redakcjach internetowych, a nawet na blogu. Jej celem jest uhonorowanie dziennikarzy za najbardziej wartościowe dla czytelników, sluchaczy lub widzów materiały publikowane w polskich mediach i w języku polskim. Materiały muszą dotyczyć szerokiej tematyki finansów osobistych, w tym planowania finansowego, zarządzania finansami osobistymi, ubezpieczeń, emerytur, inwestowania, bankowoś detalicznej czy instrumentów płatniczych.

Media
„Rzeczpospolita Nauka” – nowy kwartalnik o odkryciach, badaniach i teoriach naukowych
Media
Nowy pomysł Trumpa: obrona Hollywood. Pomóc mają 100-proc. cła na obce filmy
Media
Irlandia nakłada ogromną karę na TikToka. Platforma zaprzecza, by przekazywała rządowi dane
Media
TikTok będzie miał nowe centrum danych w Europie. Wiadomo, w jakim kraju
Media
„Rzeczpospolita” liderem rankingu najbardziej opiniotwórczych mediów w Polsce
Materiał Promocyjny
Lenovo i Motorola dalej rosną na polskim rynku