Oferty naciągaczy zalewają Polskę. „Króluje” Facebook

Internetowe ogłoszenia wyłudzające dane i pieniądze stały się zmorą mediów społecznościowych. Z najnowszych badań wynika, że nad Wisłą problem jest szczególny. Eksperci postulują przeprowadzenie audytu u big techów.

Publikacja: 10.07.2024 04:30

Oferty naciągaczy zalewają Polskę. „Króluje” Facebook

Foto: Adobe Stock

Ostatnie fałszywe posty o Rafale Brzosce, które pojawiły się na platformach społecznościowych należących do koncernu Meta (Facebook i Instagram) to tylko wierzchołek góry lodowej. Jak się okazuje, skala zjawiska zalewu tzw. scamem, a więc oszukańczych ogłoszeń, próbujących wykraść dane i pieniądze internautów jest porażająca. Firma Revolut przeprowadziła badania dotyczące problemu fraudów oraz naciągania i – jak wynika z analiz – użytkownicy social mediów w Polsce nie mogą spać spokojnie.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Media
Szał na kursie Legimi. WP chce skupić akcje
Media
„Wieści Rolnicze” mają dyrektor zarządzającą. „To kluczowy krok w naszym rozwoju”
Media
Rosja wyrzuca moskiewskiego korespondenta „Le Monde”
Media
„Rzeczpospolita” najbardziej opiniotwórczym tytułem prasowym w 2024 r.
Media
Rekordowe wyniki portalu wiescirolnicze.pl. Potężne wzrosty oglądalności
Materiał Promocyjny
Raportowanie zrównoważonego rozwoju - CSRD/ESRS w praktyce