Aktualizacja: 22.11.2024 01:19 Publikacja: 16.06.2023 10:37
Foto: AFP
Po opuszczeniu brytyjskiego dworu królewskiego i wyprowadzce do Stanów Zjednoczonych, książę Harry i Meghan Markle natychmiast zaczęli szukać nowego źródła dochodu. Postawili na branżę medialną. Szerokim echem odbił się kontrowersyjny wywiad przeprowadzony w marcu 2021 r. przez Oprę Winfrey z Meghan, a książka Harry’ego „Ten drugi” wydana w 2023 r. okazała się potężnym sukcesem sprzedażowym. Para podpisała też lukratywne kontrakty z Netfliksem i Spotify.
I właśnie ten ostatni kontrakt ma teraz stracić. Szwedzki serwis streamingowy ogłosił bowiem, że kończy współpracę z Harrym i Meghan. Para w 2020 r. podpisała umowę ze Spotify opiewającą na 20 mln dolarów ¬– kwotę absolutnie nieosiągalną dla większości artystów. Owocem umowy miał być podcast „Archetypy”. W rolę gospodyni wcieliła się Meghan, która prowadziła rozmowy z zaproszonymi gośćmi dotyczące stereotypów i mitów, które hamują rozwój kobiet.
Trwa spór o władzę nad imperium Zygmunta Solorza. Mimo tego Cyfrowy Polsat, główna część imperium miliardera, pobił oczekiwania rynku kapitałowego co do zysków i podtrzymuje strategiczne plany. Jak to zrobił i na co będzie wydawać pieniądze?
Aby w tym roku frekwencja w kinach nie spadła, IV kwartał musi wypaść dużo lepiej niż rok temu. Na rezultatach może zaważyć kilka głośnych filmów.
Gazeta Giełdy i Inwestorów „Parkiet”, jeden z wiodących dzienników giełdowych i inwestycyjnych w Polsce, ogłasza nową ofertę prenumeraty, która daje czytelnikom wyjątkową okazję do czerpania zysków z najnowszych analiz, prognoz rynkowych oraz ekskluzywnych materiałów przygotowanych przez zespół ekspertów.
Ekspercka wiedza z zakresu biznesu, ekonomii i prawa, książki i poradniki, nieograniczony dostęp do rp.pl i pro.rp.pl, newslettery oraz pięć nowych tygodników tematycznych – to wszystko obejmuje odnowiona i ubogacona oferta prenumeraty „Rzeczpospolitej” na przyszły rok.
Europejczycy są coraz bardziej przekonani, że mogą wpłynąć na ochronę klimatu poprzez zmianę codziennych nawyków
To był prawdziwy rollercoaster. W ostatnich dniach kurs akcji Trump Media podlegał silnym wahaniom.
Po ogłoszeniu wyników Spotify za trzeci kwartał 2024 r. akcje streamingowego giganta poszybowały do blisko 480 dolarów, a współzałożyciele platformy w ostatnim czasie zarobili na sprzedaży akcji ponad 800 mln dolarów.
Mainstreaming to jeden z dominujących trendów, na który zwracają uwagę autorzy najnowszego raportu platformy Spotify. Na czym polega to zjawisko?
Firma Spotify chciała pokazać, że polscy artyści wcale nie zarabiają źle. Problem w tym, że przygotowany przez nią raport „Loud & Clear 2023” przyniósł odwrotny efekt. Może czas, wzorem m.in. Francji, wprowadzić w Polsce odgórne tantiemy od serwisów streamingowych?
Spotify Technology planuje po raz drugi w roku podnieść cenę swojej popularnej usługi audio na kilku kluczowych rynkach — informuje Bloomberg. Platforma chce osiągnąć długoterminową rentowność. Dotąd, mimo wzrostu przychodów, Spotify nie był na plusie w ciągu całego roku.
Ponad 150 milionów złotych przekazało Spotify właścicielom praw do muzyki w Polsce w ubiegłym roku, co stanowi wzrost o 20 proc. w porównaniu z rokiem 2022.
Komisja Europejska nałożyła na koncern 2 mld kary za nadużycie dominującej pozycji na rynku dystrybucji aplikacji do przesyłania muzyki w streamingu. Spotify triumfuje.
W 2023 r. niezależne wytwórnie płytowe na całym świecie wygenerowały w Spotify niemal 4,5 mld dolarów, czyli niemal 18 mld złotych.
Playlista Spotify Fresh Finds Polska zaowocowała w 2023 roku niemal 1,5 mln muzycznych odkryć. Szczególną uwagę zwróciła Sara Kordowska i Jan Marczewski.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas