Yahoo uruchomiło polską wersję

Serwis ruszył wczoraj po południu. Na razie uruchomiono stronę główną i pocztę internetową. Internauci mogą czytać fragmenty artykułów z odnośnikami do źródła

Publikacja: 25.01.2011 09:36

Yahoo uruchomiło polską wersję

Foto: Bloomberg

Na Pl.yahoo.com znajdują się też odsyłacze do stron Yahoo – np. poczty (po polsku) czy komunikatora Messenger (po angielsku). Sprzedażą reklam w Pl.yahoo.com ma zajmować się ARBOinteractive. Portal Yahoo.com ma w Polsce 1,6 mln użytkowników.

Jak informują Wirtualne Media strona uruchomiona pod adresem yahoo.pl składa się z trzech głównych kolumn. W lewej znajdują się odnośniki do usług oferowanych przez portal oraz wybranych serwisów zewnętrznych, które można też rozwijać w modułu bez opuszczania portalu. Użytkownicy mający konto na Yahoo mogą wybierać linki do dowolnych stron i ustalać ich kolejność.

Środkowa część polskiej wersji Yahoo zawiera informacje od głównych partnerów portalu: serwisu Radia ZET, Newsweek.pl, Forbes.pl i Bankier.pl. Kliknięcie na tytuł konkretnego newsa przekierowuje na zewnętrzną witrynę, w której znajduje się cały tekst. Natomiast prawa kolumna portalu to banner odsyłający do poczty mailowej Yahoo oraz wiadomości z serwisu Gala.pl.

- Polskie Yahoo jest podobne do wersji, które udostępniliśmy w ostatnim czasie w Norwegii i Grecji. To bardzo podstawowa oferta: strona główna z treściami pozyskanymi od naszych partnerów. Działy tematyczne i inne sekcje będziemy stopniowo dodawać w portalu. Strona główna to taki element integrujący wersje Yahoo w poszczególnych krajach, baza, na której rozbudowujemy dalszy kontent - mówi Bartłomiej Swojak, country content manager Yahoo Polska w wywiadzie dla Wirtualnych Mediów

Swojak informuje, że portal nie planuje uruchomienia polskiej redakcji, a treści będą jedynie pozyskiwane od partnerów.

- Na razie wchodzimy na polski rynek z podstawową wersją naszego portalu i w zależności od zapotrzebowania użytkowników będziemy dodawać konkretne usługi i treści. Nie chcemy robić kopii brytyjskiego czy amerykańskiego Yahoo, tylko dostosować serwis do tego, czego oczekują polscy internauci - dodaje Swojak.

Yahoo to założony w 1994 roku, jeden z największych portali internetowych. Serwis posiada kilkanaście wersji językowych. Główna siedziba firmy mieści się w Kalifornii.

Na Pl.yahoo.com znajdują się też odsyłacze do stron Yahoo – np. poczty (po polsku) czy komunikatora Messenger (po angielsku). Sprzedażą reklam w Pl.yahoo.com ma zajmować się ARBOinteractive. Portal Yahoo.com ma w Polsce 1,6 mln użytkowników.

Jak informują Wirtualne Media strona uruchomiona pod adresem yahoo.pl składa się z trzech głównych kolumn. W lewej znajdują się odnośniki do usług oferowanych przez portal oraz wybranych serwisów zewnętrznych, które można też rozwijać w modułu bez opuszczania portalu. Użytkownicy mający konto na Yahoo mogą wybierać linki do dowolnych stron i ustalać ich kolejność.

Media
Pracownicy „Washington Post” otwarcie buntują się przeciwko Jeffowi Bezosowi
Media
Właściciel TVN podsumował 2024 rok. Stawia na streaming i globalną telewizję
Media
Donald Trump walczy z "The Wall Street Journal". Poszło o cła i motoryzację
Media
Szał na kursie Legimi. WP chce skupić akcje
Materiał Promocyjny
Zrównoważony rozwój: biznes między regulacjami i realiami
Media
„Wieści Rolnicze” mają dyrektor zarządzającą. „To kluczowy krok w naszym rozwoju”
Materiał Promocyjny
Zrozumieć elektromobilność, czyli nie „czy” tylko „jak”