Yahoo chce mieć telewizję

W amerykańskich mediach odżyła pogłoska głosząca, że szefowa koncernu, Marissa Mayer, chce wzbogacić go o aktywo w rodzaju CNN albo Scripps Network (właściciel kanałów tematycznych o stylu życia).

Aktualizacja: 07.01.2015 09:54 Publikacja: 07.01.2015 08:53

Yahoo chce mieć telewizję

Foto: Bloomberg

Jak podaje portal CBS News, Mayer i jej czołowi menadżerowie wierzą, że zakup tego rodzaju firmy może być tym ruchem, który rozwiąże problemy coraz słabiej wycenianego przez rynek koncernu, któremu brakuje ciekawego pomysłu na dalszy rozwój.

Na przejęcie CNN od Time Warnera Yahoo musiałoby wyłożył 5-6mld dol. Scripps Network Interactive (nadawca kanałów tematycznych takich jak m.in. Travel Channel, Food Network czy HGTV) to z kolei wydatek na poziomie przynajmniej 10 mld dol. Yahoo byłoby na taki wydatek stać – od czasu gdy koncern sprzedał 140 mln udziałów w chińskiej platformie handlowej Alibaba podczas jej debiutu giełdowego jesienią tego roku, na rynku nie milkną plotki o tym, że pozyskane w ten sposób 9,4 mld dol. Mayer zdecyduje się przeznaczyć na akwizycje.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Media
Akcje Cyfrowego Polsatu w górę. Zarząd o rodzinnym sporze
Media
Kina liczą, że pomoże im kilka tytułów
Media
„Parkiet” prezentuje nową ofertę prenumeraty. Wyjątkowa propozycja dla inwestorów
Media
„Rzeczpospolita” ma nową ofertę prenumeraty na 2025 rok
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Media
Szalony tydzień akcji Trump Media. Jaka będzie przyszłość spółki prezydenta elekta?