Kształcony klasycznie kontrabasista na liście współpracowników ma czołówkę polskiej wokalistyki jazzowej z Ewą Bem, Poluzjantami i Anną Serafińską.

[wyimek] [link=http://blog.rp.pl/zkulturanaty/2010/09/03/z-kultura-na-ty/]Z Kulturą na Ty! - poleć swoje wydarzenie kulturalne[/link][/wyimek]

Jego pierwszy autorski album „Mutru” z 2006 roku przyniósł popisową wizję współczesnego gitarowego jazzu zaaranżowanego w głównej mierze na gitarę basową. Bass udanie podszywa się tu pod inne instrumenty, a inspiracje gatunkowe płyną od jazz rocka przez soul, funk z odrobiną popu i dość licznymi elementami awangardy do wycieczek w tematy etniczne. Wielobarwna paleta dźwiękowych kombinacji nie mogła ominąć tak zwanych nowych brzmień – muzyka ta ma cechy dobrego grania klubowego, energetycznie podbijanego różnorodną dynamiką i zmiennym klimatem. Wirtuozerskie wsparcie innych instrumentalistów (tradycyjnie już zachwyty w tej formacji budzi skrzypek Adam Bałdych) sprawiło, że „Mutru” otarło się o porównania z najlepszymi czasami polskiego fusion. Żaczek nominowany zaś został na polskiego Marcusa Millera zawiadującego swoją orkiestrą mistrzów.

Wiele efektów na „Mutru” autor uzyskał sam, jednak na scenie wspomaga się pełnym składem koncertowym. Żaczkowi towarzyszą: Adam Bałdach, Maciej Kociński, Robert Luty, Marcin Górny i Grzegorz Jabłoński.

[ramka] [b]Piotr Żaczek[/b], Skwer, ul. Krakowskie Przedmieście 60a, Warszawa, bilety: 25 zł, rezerwacje: tel. 22 619 05 13, niedziela (6.02), godz. 20[/ramka]