W najnowszym odcinku podcastu „Pałac Prezydencki” Michał Kolanko rozmawia z Adamem Traczykiem, dyrektorem More in Common Polska, o nadchodzącej kampanii prezydenckiej. Tematem rozmowy są kluczowe nastroje społeczne, znaczenie kwestii ekonomicznych i bezpieczeństwa oraz personalizacja kandydatów. Jakie są wyzwania stojące obecnie przed głównymi graczami? Czy i kiedy może pojawić się w kampanii prezydenckiej „trzecia siła”? O tym wszystkim i nie tylko o tym w najnowszym odcinku podcastu poświęconego wyborom prezydenckim w Polsce w 2025 roku.
Czytaj więcej
– W gronie niezależnych kandydatów Paweł Kukiz postawił wysoko poprzeczkę, uzyskując ponad 20 proc. poparcia – powiedział prof. Antoni Dudek, komentując możliwość startu w wyborach prezydenckich w 2025 r. kandydatów niezależnych. Wymienił w tym kontekście dwa nazwiska.
Wybory prezydenckie: Nie tylko bezpieczeństwo
Adam Traczyk podkreśla, że dwie główne kwestie kształtujące nastroje społeczne to sytuacja ekonomiczna i bezpieczeństwo. - Polakom żyje się teraz troszeczkę lepiej niż na wiosnę 2023 roku, co stanowi pewną poduszkę bezpieczeństwa dla obecnej koalicji – zauważa. W kampanii prezydenckiej wizerunek kandydatów będzie równie istotny jak ich program – o tym również rozmawiają Traczyk i Kolanko.
Poza kwestiami gospodarczymi w kampanii będzie liczyć się też bezpieczeństwo. - Trudno mierzalny w sondażach temat – zauważa Traczyk. Wokół tych dwóch kwestii będzie obracać się kampania prezydencka, ale to nie oznacza, że będzie zdominowana tylko przez te dwie sfery.