Brexit – co powinien wiedzieć konsument

Europejski Centrum Konsumenckie przygotowało zestaw pytań i odpowiedzi dotyczących konsekwencji brexitu dla europejskiego konsumenta. Dowiesz się m.in.: Czy zmienią się prawa pasażera? Czy zachowasz te same prawa kupując w brytyjskim e-sklepie? Czy ECK będzie udzielać pomocy?

Aktualizacja: 29.01.2020 13:55 Publikacja: 29.01.2020 12:37

Brexit – co powinien wiedzieć konsument

Foto: Alamy Stock

Wielka Brytania występuje z Unii Europejskiej 31 stycznia 2020 r. Od 1 lutego będzie obowiązywał tzw. okres przejściowy, który ma trwać do końca roku. W tym czasie będzie negocjowana nowa umowa gospodarcza, a Wielka Brytania nadal będzie traktowana jako państwo członkowskie (wyłączając proces decyzyjny). W związku z tym prawa konsumenckie pozostają w tym okresie niezmienne, a do końca września będą przyjmowane przez ECK Polska sprawy konsumentów mających problemy z brytyjskimi przedsiębiorcami.

Pozostało 88% artykułu

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Sądy i trybunały
Po co psuć świeżą krew, czyli ostatni tegoroczni absolwenci KSSiP wciąż na lodzie
Nieruchomości
Uchwała wspólnoty musi mieć poparcie większości. Ważne rozstrzygnięcie SN
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Praca, Emerytury i renty
Ile trzeba zarabiać, żeby na konto trafiło 5000 zł
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Prawo karne
Śmierć nastolatek w escape roomie. Jest wyrok