Ostrożnie z reklamą i promocją napojów wyskokowych

Reklamy alkoholu nie mogą być adresowane do osób poniżej 18 lat. Nie mogą wiązać spożywania alkoholu m.in. z tężyzną fizyczną, prowadzeniem auta czy stwierdzeniem, że alkohol jest środkiem leczniczym lub prowadzi do rozwiązywania problemów życiowych.

Publikacja: 01.04.2021 07:16

Ostrożnie z reklamą i promocją napojów wyskokowych

Foto: Adobe Stock

Z początkiem kwietnia 2021 r. pojawia się wzór nowej zbiorczej deklaracji DRA-2, która odnosi się do opłat za usługi będące reklamami napojów alkoholowych. Opłata dotyczy m.in. telewizji, sklepów, agencji reklamowych czy wydawnictw.

Zmiany mają prowadzić do zoptymalizowania systemu poboru opłaty za reklamę napojów alkoholowych oraz stworzyć skarbówce warunki pozwalające na skuteczną windykację opłat.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Ochrona zdrowia
Aborcja w dziewiątym miesiącu ciąży. Izabela Leszczyna komentuje dla "Rz"
Praca, Emerytury i renty
Lawinowy wzrost L4 z powodu krztuśca. Alarmujące dane ZUS
W sądzie i w urzędzie
Lex ciągnik na wstecznym. Komornik łatwiej zajmie ruchomości?
Matura i egzamin ósmoklasisty
Szef CKE: W tym roku egzamin ósmoklasisty i matura będą łatwiejsze
Sądy i trybunały
Sąd: prokuratura ma przeprowadzić śledztwo ws. Małgorzaty Manowskiej