Ostrożnie z reklamą i promocją napojów wyskokowych

Reklamy alkoholu nie mogą być adresowane do osób poniżej 18 lat. Nie mogą wiązać spożywania alkoholu m.in. z tężyzną fizyczną, prowadzeniem auta czy stwierdzeniem, że alkohol jest środkiem leczniczym lub prowadzi do rozwiązywania problemów życiowych.

Publikacja: 01.04.2021 07:16

Ostrożnie z reklamą i promocją napojów wyskokowych

Foto: Adobe Stock

Z początkiem kwietnia 2021 r. pojawia się wzór nowej zbiorczej deklaracji DRA-2, która odnosi się do opłat za usługi będące reklamami napojów alkoholowych. Opłata dotyczy m.in. telewizji, sklepów, agencji reklamowych czy wydawnictw.

Zmiany mają prowadzić do zoptymalizowania systemu poboru opłaty za reklamę napojów alkoholowych oraz stworzyć skarbówce warunki pozwalające na skuteczną windykację opłat.

119 zł za rok czytania RP.PL

Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.

Edukacja i wychowanie
Czy istnieje wykształcenie wyższe niepełne? Co ze studiami bez obronionej pracy?
Materiał Promocyjny
Gospodarka natychmiastowości to wyzwanie i szansa
Internet i prawo autorskie
TVP pozwała TV Republika za program "Jedziemy". Jest decyzja sądu
Prawo karne
Projekt zaostrzenia kar dla kierowców. Przepadek stanie się fikcją?
Prawo w Polsce
Sejm uchwalił ustawę incydentalną Hołowni. Wybory zatwierdzi 15 sędziów SN
Materiał Promocyjny
Suzuki Vitara i S-Cross w specjalnie obniżonych cenach. Odbiór od ręki
Praca, Emerytury i renty
Najniższa krajowa w 2025 roku: Ile wynosi płaca minimalna? Kwoty brutto i netto
Materiał Promocyjny
Wojażer daje spokój na stoku