Koronawirus: trudno było odzyskać pieniądze konsumentom

Przez pandemię wiele wcześniej zaplanowanych wyjazdów zagranicznych trzeba było odwołać. Z danych Europejskiego Centrum Konsumentów wynika, że odzyskanie pieniędzy było bardzo trudne.

Publikacja: 16.06.2020 16:39

Koronawirus: trudno było odzyskać pieniądze konsumentom

Foto: Adobe Stock

Z cudem graniczyło wypełnienie formularza odwołania jednej z francuskich firm wypożyczającej samochody. Okazało się, że nie był to przypadek. Błąd wyskakiwał celowo.

Takich przykładów Europejskie Centrum Konsumentów ma na pęczki. W czasie pandemii pomaga m.in. reklamować usługi i odzyskiwać pieniądze. Według najnowszego raportu ECK wpłynęło do niego w czasie pandemii 1130 skarg. Najwięcej, bo ok. 75 proc. dotyczyło sprawy transgranicznych a ok. 25 proc.- krajowych. W pierwszym wypadku konsumenci skarżyli się przede wszystkim na usługi: przedsiębiorców zarejestrowanych w Irlandii (ok. 25 proc. skarg), w Niemczech (ok. 11 proc.) i we Włoszech (ok. 10 proc. Większość osób kwestionowała usługi lotnicze (45 proc.), noclegi (27 proc.) oraz wyjazdy zorganizowane (12 proc.).

79 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Sądy i trybunały
Prawnicy surowo o projektach w sprawie neosędziów. „Mogą sparaliżować sądy”
Materiał Promocyjny
Przed wyjazdem na upragniony wypoczynek
Nieruchomości
Nowy obowiązek działkowców. Nadchodzą zmiany na ROD
Praca, Emerytury i renty
Nowe terminy wypłat emerytur w lutym 2025. Zmiany w harmonogramie
Praca, Emerytury i renty
Zbliża się wypłata 13. emerytury. Ile wyniesie w 2025 roku?
Prawo w Polsce
Kto może wejść do twojego domu? I czy musi mieć nakaz?