Operator parkingów zwróci niesłusznie pobrane opłaty za brak biletu

Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów stwierdził, że firma WEIP m.in. ograniczała możliwość składania reklamacji. Zobowiązał też spółkę do zwrotu niesłusznie pobranych opłat za parkowanie aut.

Publikacja: 19.03.2024 12:15

Operator parkingów zwróci niesłusznie pobrane opłaty za brak biletu

Foto: Adobe Stock

WEIP zarządza licznymi parkingami komercyjnymi w Polsce, m.in. przy szpitalach czy centrach handlowych. Na jej praktyki wpłynęły do UOKiK liczne skargi konsumentów. Chodziło przede wszystkim o sytuację, gdy na klienta nałożono dodatkową opłatę za brak biletu parkingowego w widocznym miejscu, bo np. zsunął się on za wycieraczkę, albo parkujący miał go przy sobie. Co więcej, nawet jeśli w ramach złożonej reklamacji taki konsument udowodnił, że w chwili nałożenia kary miał ważny bilet parkingowy, opłata i tak była nakładana.

Pozostało 85% artykułu

Czytaj dalej RP.PL

Tylko 9 zł aż za 3 miesiące!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Spadki i darowizny
Ta grupa nie musi zgłaszać spadku do urzędu skarbowego
W sądzie i w urzędzie
Ile osób w Polsce nosi moje nazwisko? Możesz to sprawdzić w kilka minut
Edukacja i wychowanie
Ferie zimowe 2025 później niż zazwyczaj. Oto terminy dla wszystkich województw
Konsumenci
Frankowiczu, chcesz dobrej ugody - nie zwlekaj z pozwem
Materiał Promocyjny
Ładowanie samochodów w domu pod każdym względem jest korzystne
Prawo rodzinne
Sąd Najwyższy: Żona zrobiła większą karierę. Mąż nie dostanie mniej po rozwodzie