Nie tylko kredyty. Na co skarżyli się klienci banków w 2022 r.

Rzecznik Praw Obywatelskich przekazał prezesowi Związku Banków Polskich informację o problemach, na które skarżyli się klienci banków w skargach kierowanych do Biura Rzecznika w 2022 r. Oprócz problemów z kredytami, obywatele sygnalizują też m.in. utrudnianie reklamacji oraz coraz mniejszą liczbę oddziałów i bankomatów.

Publikacja: 19.06.2023 10:33

Nie tylko kredyty. Na co skarżyli się klienci banków w 2022 r.

Foto: Adobe Stock

dgk

RPO Marcin Wiącek ma nadzieję, że informacja będzie pomocna dla Komisji Etyki Bankowej, działającej przy ZBP.

Podobnie jak w latach poprzednich przewodnim zagadnieniem w skargach była sytuacja kredytobiorców, w tym przede wszystkim tzw. frankowiczów. Znaczącą liczbę skarg złożyli poszkodowani działalnością Idea Bank S.A. i Getin Bank S.A. Klienci banków skarżyli się również na procedurę załatwiania reklamacji czy niewłaściwą obsługę.

Pozostało jeszcze 95% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Ochrona zdrowia
Aborcja w dziewiątym miesiącu ciąży. Izabela Leszczyna komentuje dla "Rz"
Praca, Emerytury i renty
Lawinowy wzrost L4 z powodu krztuśca. Alarmujące dane ZUS
W sądzie i w urzędzie
Lex ciągnik na wstecznym. Komornik łatwiej zajmie ruchomości?
Matura i egzamin ósmoklasisty
Szef CKE: W tym roku egzamin ósmoklasisty i matura będą łatwiejsze
Materiał Partnera
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Sądy i trybunały
Sąd: prokuratura ma przeprowadzić śledztwo ws. Małgorzaty Manowskiej