Konsumenci mogą się poskarżyć na sklep internetowy do UOKiK. I korzystają z tej możliwości

E-sklepy szukając oszczędności, ale też chcąc rozwijać ofertę, szukają nowych modeli działania. Na popularności zyskuje sprzedaż towarów, które dopiero po złożeniu zamówienia są ściągane z hurtowni.

Publikacja: 19.05.2023 02:00

Konsumenci mogą się poskarżyć na sklep internetowy do UOKiK. I korzystają z tej możliwości

Foto: Adobe Stock

Dropshipping to strategia, która zmieniła rynek e-commerce. Jeżeli firma korzysta z tego modelu, to może oferować towar, którego fizycznie nie ma, ale ma go hurtownik w swoim magazynie. Kiedy klient kupi produkt, informacje o transakcji wraz z danymi do wysyłki otrzymuje partner dropshippingowy. Dzięki temu sklep nie musi ponosić kosztów wynajęcia powierzchni magazynowej, może mieć coraz więcej towarów w ofercie, redukuje też koszty zatrudnienia pracowników. Z nowego raportu Business Research Company wynika, że rynek ten będzie rósł z prędkością 30,6 proc. rok do roku i w 2027 r. osiągnie wartość ponad 724 mld dolarów.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Ochrona zdrowia
Aborcja w dziewiątym miesiącu ciąży. Izabela Leszczyna komentuje dla "Rz"
Ubezpieczenia i odszkodowania
Ten ubezpieczyciel dostał zakaz sprzedaży polis OC. Co to oznacza dla klientów?
Praca, Emerytury i renty
Zmiany w płacy minimalnej. Wiemy, co wejdzie w skład wynagrodzenia pracowników
Matura i egzamin ósmoklasisty
Szef CKE: W tym roku egzamin ósmoklasisty i matura będą łatwiejsze
Sądy i trybunały
Sąd: prokuratura ma przeprowadzić śledztwo ws. Małgorzaty Manowskiej