Weryfikacja autentyczności opinii może być trudna

Od 2023 r. sklepy internetowe będą musiały informować, czy i jak sprawdzają, kto ocenił ich produkt.

Publikacja: 21.12.2022 20:31

Weryfikacja autentyczności opinii może być trudna

Foto: Adobe Stock

1 stycznia zacznie obowiązywać nowelizacja ustawy o prawach konsumenta i niektórych innych ustaw, implementująca tzw. dyrektywę Omnibus. Zmiany w przepisach zakładają, że przedsiębiorca, który zapewnia dostęp do opinii konsumentów o sprzedawanych produktach, ma informować, czy pochodzą one od osób, które rzeczywiście nabyły produkt i czy weryfikują te opinie, a jeśli tak, to w jaki sposób. Dzięki temu ma wzrosnąć liczba uczciwych opinii w sieci. To pozwoli również wyeliminować handel nimi czy ich fałszowanie.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Tylko 99 zł za rok.
Czytaj o tym, co dla Ciebie ważne.

Sprawdzaj z nami, jak zmienia się świat i co dzieje się w kraju. Wydarzenia, społeczeństwo, ekonomia, historia i psychologia w jednym miejscu.
Matura i egzamin ósmoklasisty
Matura i egzamin ósmoklasisty 2025 z "Rzeczpospolitą" i WSiP
Ubezpieczenia i odszkodowania
Rekordowe odszkodowanie dla pacjenta. Miał operację kolana, wypisano go bez nogi
Prawo karne
Czy Mieszko R. brał substancje psychoaktywne? Są wyniki badań
Prawo w Polsce
Jak zmienić miejsce głosowania w wyborach prezydenckich 2025?
Prawo drogowe
Ważny wyrok dla kierowców i rowerzystów. Chodzi o pierwszeństwo
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem