Wydawcy dwóch największych polskich portali z zarzutami za ukryte reklamy

Ringier Axel Springer Polska i Wirtualna Polska Media dostały czerwoną kartkę od Prezesa UOKiK i mogą ponieść karę w wysokości do 10 proc. obrotu. Chodzi o niewłaściwe oznaczanie treści reklamowych w prowadzonych przez te spółki internetowych serwisach opiniotwórczych. Pod lupą UOKiK są jeszcze Agora i Grupa Interia.pl.

Publikacja: 21.12.2022 13:03

Wydawcy dwóch największych polskich portali z zarzutami za ukryte reklamy

Foto: Adobe Stock

dgk

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przygląda się od czerwca portalom i ich serwisom w mediach społecznościowych sprawdzając, czy treści reklamowe są prawidłowo oznaczane. Materiały, które na pierwszy rzut oka wyglądają jak treści redakcyjne, często są tworzone we współpracy z reklamodawcami lub na ich zlecenie. Tymczasem, zgodnie z prawem powinny być oznaczone w odpowiedni sposób, aby konsumenci nie mieli wątpliwości, że mają do czynienia z reklamą.

Pozostało jeszcze 91% artykułu

99 zł za rok czytania RP.PL

O tym jak szybko zmienia się świat. Ameryka z nowym prezydentem. Chiny z własnymi rozwiązaniami AI. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, inspirujemy, analizujemy

Praca, Emerytury i renty
Nie wszyscy uprawnieni dostaną 13. emeryturę w tej samej wysokości. Od czego zależy kwota?
Prawo karne
Rośnie przestępczość obcokrajowców. Potrzebna nowa strategia
Zawody prawnicze
Państwo nie chce już płacić milionów komornikom za przymusową emeryturę
Sądy i trybunały
Prawnicy kojarzeni z poprzednią władzą jednoczą siły. Inicjatywa wyszła z TK
Konsumenci
Jest pierwszy „polski” wyrok dotyczący sankcji kredytu darmowego