TSUE: Internetowa oferta ma mówić o gwarancji

Przedsiębiorca, który na portalach takich jak Amazon sprzedaje towar, którego sam nie wytworzył, powinien informować konsumenta, co gwarantuje kupcowi producent.

Publikacja: 06.05.2022 07:39

TSUE: Internetowa oferta ma mówić o gwarancji

Foto: Adobe Stock

To sedno wyroku Trybunału Sprawiedliwości UE z 5 maja 2022 r.

Spółka Absoluts-bikes and more- GmbH & Co. oferowała do sprzedaży na internetowej platformie handlowej Amazon towar szwajcarskiego producenta, ale strona internetowa Amazon przedstawiająca ofertę nie zawierała żadnej informacji o gwarancji udzielanej przez spółkę Absoluts lub przez osobę trzecią. Jedynie w rubryce „Dalsze informacje techniczne” był link, przez który użytkownik mógł uzyskać dostęp do zredagowanej przez producenta karty informacyjnej produktu.

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Sądy i trybunały
Czego brakuje w planie Adama Bodnara na neosędziów? Prawnicy oceniają reformę
Podatki
Pomysł z zespołu Brzoski: e-faktury mogłyby wyręczyć sądy w ściganiu dłużników
Matura i egzamin ósmoklasisty
Rozpoczęło się maturalne odliczanie. Absolwenci już otrzymali świadectwa
Sądy i trybunały
Piotr Schab: Nikt nie ma prawa łamać mojej kadencji
Materiał Promocyjny
Jak Meta dba o bezpieczeństwo wyborów w Polsce?
Prawo drogowe
Za jazdę na takim „rowerze" można zapłacić mandat i stracić prawo jazdy