„Powakacyjne roszczenia lotnicze" – webinar
4 września 2018 r. (wtorek) w godz. 17.00 – 18.00 ECK i ULC zapraszają na spotkanie internetowe z prawnikami Europejskiego Centrum Konsumenckiego i Komisji Ochrony Praw Pasażerów Urzędu Lotnictwa Cywilnego. Uczestnicy będą mieli możliwość zadawania pytań ekspertom na czacie. Udział jest bezpłatny. Wystarczy wejść na stronę: konsument.gov.pl/wydarzenia
Czytaj także: Opóźniony i odwołany lot, niedostarczony lub uszkodzony bagaż czyli pomoc w lotniczej sprawie
Spóźniony powrót do domu...
"Lot Pani Joanny z Grecji był opóźniony. Razem z dziećmi musiała czekać na lotnisku ponad 6 godzin. Przewoźnik nie zaproponował ani posiłku, ani napoju dla pasażerów. Po przylocie do domu, konsumentka złożyła reklamację do linii lotniczej..."
Odwołany/opóźniony lot – prawa pasażera
- Jeśli lot został odwołany lub opóźniony o ponad 5 godzin pasażer ma prawo do wyboru pomiędzy uzyskaniem zwrotu kosztu biletu a podróżą do miejsca docelowego według zmienionego planu, który zaproponuje przewoźnik.
- Przewoźnik ma obowiązek zapewnić pasażerom opiekę zawsze, gdy oczekiwanie na lot się przedłuża lub połączenie zostało odwołane.
- Opieka oznacza nie tylko informowanie na bieżąco o sytuacji oraz przysługujących prawach, ale także zapewnienie bezpłatnych posiłków i napojów. Jeśli czas oczekiwania wymagałby spędzenia nocy na lotnisku, przewoźnik powinien zapewnić pasażerom darmowe zakwaterowanie w hotelu.