Coca Cola może być "Zero" mimo kalorii - uznała Komisja Etyki Reklamy

Do Komisji Etyki Reklamy wpłynęła skarga na reklamę napoju Coca Cola Zero, która zdaniem konsumenta wprowadza w błąd kupujących.

Aktualizacja: 27.01.2017 15:51 Publikacja: 27.01.2017 15:24

Coca Cola może być "Zero" mimo kalorii - uznała Komisja Etyki Reklamy

Foto: 123rf

Skarżący podniósł, że na stronie internetowej produktu, a także w licznych materiałach reklamowych pojawia się informacja, że Coca-Cola Zero ma "zero kalorii". Zdaniem konsumenta nie jest to jednak prawda, ponieważ napój posiada wartość kaloryczną (1kcal w 330 ml), co można zobaczyć na etykiecie produktu. Reklama według wnioskodawcy wprowadza w błąd załącznik.

W czasie posiedzenia skargę przedstawiał i popierał arbiter-referent oraz wniósł o uznanie reklamy za sprzeczną z art. 8, w myśl którego reklama nie może nadużywać zaufania odbiorcy, ani też wykorzystywać jego braku doświadczenia lub wiedzy.

Pozostało jeszcze 90% artykułu

Czytaj więcej, wiedz więcej!
Rok dostępu za 99 zł.

Tylko teraz! RP.PL i NEXTO.PL razem w pakiecie!
Co zyskasz kupując subskrypcję?
- możliwość zakupu tysięcy ebooków i audiobooków w super cenach (-40% i więcej!)
- dostęp do treści RP.PL oraz magazynu PLUS MINUS.
Prawo w Polsce
Będzie żałoba narodowa po śmierci papieża Franciszka. Podano termin
Materiał Promocyjny
Między elastycznością a bezpieczeństwem
Zawody prawnicze
Jeden na trzech aplikantów nie zdał egzaminu sędziowskiego. „Zabrakło czasu”
Praca, Emerytury i renty
Zmiany w płacy minimalnej. Wiemy, co wejdzie w skład wynagrodzenia pracowników
Matura i egzamin ósmoklasisty
Szef CKE: W tym roku egzamin ósmoklasisty i matura będą łatwiejsze
Prawo rodzinne
Zmuszony do ojcostwa chce pozwać klinikę in vitro. Pierwsza sprawa w Polsce