Nieetyczna reklama portalu zaadoptujfaceta.pl

Przedstawianie mężczyzny w roli obiektu seksualnego, który jest łapany przez kobietę za brodę a następnie trafia do sklepowego wózka na zakupy, świadczy o przedmiotowym traktowaniu i braku odpowiedzialności społecznej – stwierdziła Komisja Etyki Reklamy.

Aktualizacja: 11.08.2017 11:07 Publikacja: 11.08.2017 10:17

Nieetyczna reklama portalu zaadoptujfaceta.pl

Foto: Fotolia

ZaadoptujFaceta.pl to portal społecznościowy, gdzie jak czytamy „to kobiety robią ten pierwszy krok (...) aby mężczyźni mogli odezwać się do kobiet, muszą one najpierw umieścić ich w swoim koszyku, lub same do nich napisać". Do Komisji Etyki Reklamy trafiły dwie skargi na reklamę telewizyjną portalu.

W pierwszej z nich skarżący wskazywał, że „reklama w rażący sposób sprowadza mężczyznę do roli obiektu seksualnego; jednoznacznie i wprost przedstawia go jako towar". W drugiej skardze napisano, że w reklamie „mężczyźni traktowani są jak rzeczy, jak produkt, który można włożyć do koszyka. Wprost osoby nazywane są produktami. Handel ludźmi oraz ich takie traktowanie jest zabronione bez względu na płeć".

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Nieruchomości
NSA wydał kluczowy wyrok ws. zamku w Stobnicy
Prawo karne
Prokurator Ewa Wrzosek zabrała głos ws. przesłuchania Barbary Skrzypek
Praca, Emerytury i renty
13. emerytura nie dla wszystkich seniorów. Te grupy nie otrzymają świadczenia
Aplikacje i egzaminy
Najgorszy wynik zdawalności na egzaminie sędziowskim od lat
Materiał Promocyjny
Konieczność transformacji energetycznej i rola samorządów
Praca, Emerytury i renty
Plaga jednodniowych L4. Receptą może być ograniczenie zasiłku chorobowego
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń