Aktualizacja: 19.03.2018 08:33 Publikacja: 19.03.2018 08:33
Foto: www.marketdino.pl
Spółka w 2017 roku miała 213,6 mln zł zysku netto. To 41,3 proc. więcej niż rok wcześniej. Zysk netto grupy Dino Polska wyniósł w czwartym kwartale 2017 roku 72,9 mln zł. Zysk EBITDA grupy wyniósł w czwartym kwartale 126,2 mln zł. EBIT wyniósł 102,5 mln zł. Przychody grupy wyniosły 1,28 mld zł wobec oczekiwanych przez rynek 1,24 mld zł.
W całym 2017 roku Dino Polska miało 4,516 mld zł przychodów (wzrost o 34 proc. rok do roku), 401,4 mln zł EBITDA (wzrost o 39 proc. rok do roku), 303,2 mln zł zysku operacyjnego (wobec 215,6 mln zł rok wcześniej) i 213,6 mln zł zysku netto. Wzrost sprzedaży porównywalnej wyniósł w 2017 roku 16,2 proc. Sieć marketów Dino powiększyła się o 147 nowych sklepów i na koniec 2017 r. liczyła 775 placówek. Łączna powierzchnia sali sprzedaży 31 grudnia 2017 r. osiągnęła poziom 295,2 tys. mkw. i była o 23,8 proc. większa niż rok wcześniej.
W tym roku wartość rynku towarów z najwyższej półki cenowej co prawda nie spadnie, ale za to wyzwaniem dla firm będzie spadek liczby osób kupujących takie produkty.
W październiku ceny w sklepach wzrosły średnio o 5,4 proc. To kolejny od wiosny miesiąc, w którym tempo wzrostu cen rok do roku rośnie. Trend zdaniem ekspertów się utrzyma.
Dla Europy umowa z krajami Mercosuru to szansa na odebranie Chinom rynku zbytu. Negocjacje trwały 25 lat. Polacy boją się o swój eksport. „Ryzyko wyparcia z rynku polskich towarów jest ekstremalnie niskie” – mówią źródła w KE.
Amazon podjął zdecydowany krok w rywalizacji z chińskimi platformami sprzedażowymi, zalewającymi rynek tanimi produktami. Gigant z USA uruchamia nową platformę Haul, która ma stanowić konkurencję dla Temu, Aliexpress czy Shein.
Samochód elektryczny znakomicie współpracuje z instalacją fotowoltaiczną, a uzupełnianie energii w akumulatorze przy pomocy domowych ładowarek jest nie tylko wygodne i tanie, ale też ekologiczne i przewidywalne.
Za kilka lat grupa CCC ma być prawie trzy razy większa. Dariusz Miłek, założyciel grupy, chce to osiągnąć mocno wchodząc na rynek odzieży. Pomóc mają licencje i nowa sieć sklepów z asortymentem sportowym i codziennym. Internetowe Modivo ma nowe zadania.
Rosyjskim kolejom brakuje co najmniej 2500 maszynistów. Porzucone w szczerym polu składy kontenerowe czekają dwa, trzy miesiące na rozładunek. Terminale kolejowe wstrzymały przyjmowanie ładunków, bo nie mają na nie miejsca. Przewozy towarowe zmniejszyły się o połowę. Importerzy alarmują Kreml.
Firmy z Polski przejęły 90 proc. koreańskiego rynku mleka UHT. O sukcesach i wyzwaniach polskich firm w Korei Południowej, a także o postrzeganiu Polski jako miejsca inwestycji opowiada Anna Łagodzińska, szefowa seulskiego biura PAIH.
Niemieckie firmy tną zamówienia od polskich poddostawców, bo same muszą ograniczać produkcję. Rośnie za to polski eksport do Ukrainy.
W październiku ceny w sklepach wzrosły średnio o 5,4 proc. To kolejny od wiosny miesiąc, w którym tempo wzrostu cen rok do roku rośnie. Trend zdaniem ekspertów się utrzyma.
Black Friday, to święto kupujących i handlowców. Nie zwalnia ono sprzedających ze stosowania prawa.
Zbliża się Black Friday, czyli święto wyprzedaży. Jak oznaczyć promocje, by nie naruszyć zasad wprowadzonych dyrektywą Omnibus i nie narazić się na wysokie kary?
Dla Europy umowa z krajami Mercosuru to szansa na odebranie Chinom rynku zbytu. Negocjacje trwały 25 lat. Polacy boją się o swój eksport. „Ryzyko wyparcia z rynku polskich towarów jest ekstremalnie niskie” – mówią źródła w KE.
Zawarcie traktatu o wolnym handlu UE-Mercosur stoi pod znakiem zapytania z powodu pakietu dotyczącego rolnictwa. Bruksela nie chce zmienić w projekcie umowy ustaleń dotyczących rolnictwa, przeciwko tym ustaleniom są Francja i europejscy rolnicy.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas