Komercyjna komunia. Miliardy na elektronikę i gadżety

Polacy z okazji pierwszej komunii wydadzą już co najmniej 4 mld zł. Z roku na rok coraz więcej pieniędzy trafia do sprzedawców elektroniki, rowerów, biżuterii, a także restauratorów.

Aktualizacja: 03.05.2018 22:10 Publikacja: 03.05.2018 21:21

Komercyjna komunia. Miliardy na elektronikę i gadżety

Foto: Fotorzepa, Maciej Kosycarz

Komunie wyrastają na trzeci, po Bożym Narodzeniu oraz Wielkanocy, okres handlowego boomu w Polsce. W niektórych kategoriach są nawet jeszcze ważniejsze. Poza sezonem bożonarodzeniowym miesiące kwiecień i maj to drugi najbardziej intensywny okres zakupów sprzętu elektronicznego.

Z okazji Komunii Polacy wydają choćby więcej niż na walentynki, a ich budżety na ten cel można ostrożnie szacować na co najmniej 4 mld zł. W roczniku właśnie przystępującym do Pierwszej Komunii urodziło się ok. 420 tys. dzieci. Niewielka część rodziców rezygnuje z udziału w niej, ale pozostali muszą się mocno złapać za kieszenie.

Pozostało jeszcze 88% artykułu

Tylko 69 zł za pół roku czytania.

O tym, jak szybko zmienia się świat. Czy będzie pokój na Ukrainie. Co się dzieje w kraju przed wyborami. Teraz szczególnie warto wiedzieć więcej. Wyjaśniamy, tłumaczymy, inspirujemy.

Handel
Cła Trumpa uderzą w polskich producentów alkoholi
Handel
Węgierskie starcie z supermarketami. Bo rząd nie radzi sobie z inflacją
Handel
Tesla postanowiła się bronić. Alarmuje, że cła są dla niej niekorzystne
Handel
200-procentowe cła Trumpa na wino z Europy wykończą amerykańskie firmy
Materiał Promocyjny
Współpraca na Bałtyku kluczem do bezpieczeństwa energetycznego
Handel
Duża sieć handlowa pomoże rozróżnić produkty z USA. Klienci masowo je bojkotują
Materiał Promocyjny
Sezon motocyklowy wkrótce się rozpocznie, a Suzuki rusza z 19. edycją szkoleń