Akcja, w ramach której można za zebrane punkty otrzymać maskotkę, trwa jeszcze do 2 grudnia. Rozpoczęła się 27 sierpnia i podobnie jak wcześniejsza z maskotkami Świeżaki, także jest sukcesem.
W tym roku klienci Biedronki mogą wybierać spośród 6 członków Gangu Słodziaków. Od samego początku akcja spotkała się z olbrzymim zainteresowaniem – pierwsza maskotka trafiła w ręce klienta tuż po północy pierwszego dnia akcji. W sumie do połowy listopada sieć wydała już ponad 6 milionów Słodziaków. Najpopularniejszym Słodziakiem okazała się Zając Zuzia. Na drugim miejscu podium znalazł się Lis Lucek, wyprzedzając Sowę Zosię.
Czytaj także: Lidl odpowiada na „Gang Słodziaków”. Wśród nowych „Lidlaków” znajdziemy… czosnek
Przebojem na rynku wydawniczym zostały też obie książki opowiadające o przygodach Gangu Słodziaków: „Co się stanie na leśnej polanie, czyli wesołe przygody Gangu Słodziaków” oraz „Gdy jesień nastanie na leśnej polanie, czyli nowe przygody Gangu Słodziaków”. W sumie trafiły już do ponad 700 tys. klientów. Biedronka dwa razy zlecała dodruk kolejnych egzemplarzy, by sprostać oczekiwaniom czytelników – w ten sposób do sklepów sieci trafiło dodatkowe 300 tys. książek.
- Już od pierwszych dni akcji klienci bardzo chętnie odbierali zarówno Słodziaki, jak i książki o ich przygodach. Najbardziej jesteśmy dumni z tego, że przyczyniliśmy się do upowszechnienia wspólnego, rodzinnego czytania – takie sygnały płyną do nas ze strony klientów. Aktualnie nasza akcja zbliża się ku końcowi – do 18 listopada można zbierać naklejki, a do 2 grudnia odbierać maskotki. W związku z dużym zainteresowaniem Słodziakami, w najbliższych dniach będziemy wydawać ostatnie maskotki. Jednak chcąc sprawić przyjemność jak największej grupie klientów, już zaplanowaliśmy dodatkowe dostawy pluszaków, które trafią do sklepów w najbliższych tygodniach – mówi Piotr Szymanowicz, starszy menedżer ds. marketingu w sieci Biedronka.