Świat rzucił się na zakupy odzieży

Inditex, największy sprzedawca odzieży na świecie, zwiększył kwartalną sprzedaż aż o 50 proc. W maju sprzedaż jest już wyższa nawet niż w 2019 r.

Aktualizacja: 09.06.2021 12:58 Publikacja: 09.06.2021 12:40

Świat rzucił się na zakupy odzieży

Foto: Bloomberg

Właściciel takich marek jak Zara, Oysho czy Bershka podał, że w pierwszym kwartale (od 1 lutego do 30 kwietnia) odnotował wzrost sprzedaży o 50 proc., a w walutach lokalnych sprzedaż wzrosła 56 proc. do 4,9 mld euro. Sprzedaż online w walutach lokalnych wzrosła zaś o 67 proc. Sprzedaż była wyższa we wszystkich regionach i każdej marce pomimo tego, że 24 proc. godzin handlowych było niedostępnych z powodu blokad i ograniczeń - 16 proc. sklepów grupy było zamkniętych na koniec kwartału.

BLACK WEEKS -75%

Czytaj dalej RP.PL. Nie przegap oferty roku!
Ciesz się dostępem do treści najbardziej opiniotwórczego medium w Polsce. Rzetelne informacje, pogłębione analizy, komentarze i opinie. Treści, które inspirują do myślenia. Oglądaj, czytaj, słuchaj.
Handel
Polacy oszczędzają i ostrożnie wydają. Dla listopadowych wyprzedaży zrobią wyjątek
Handel
Dyskonty zdobyły rynek, ale klienci mogą mieć mniejszy wybór
Handel
Dyskonty tną ofertę, ale wojna cenowa szybko się nie skończy
Handel
Sieć dyskontów z Malezji otwiera pierwszy polski sklep w Zabrzu
Materiał Promocyjny
Klimat a portfele: Czy koszty transformacji zniechęcą Europejczyków?
Handel
Polacy mogą zaskoczyć rynek wydatkami w listopadzie