Firma Victoria's Secret sprzedana. Wiadomo, ile jest warta

Miliarder Les Wexner sprzedaje za 525 mln dolarów większość udziałów w firmie Victoria's Secret funduszowi Sycamore Partners.

Aktualizacja: 21.02.2020 08:23 Publikacja: 21.02.2020 07:11

Firma Victoria's Secret sprzedana. Wiadomo, ile jest warta

Foto: Bloomberg

ula

Cała marka warta jest zaledwie 1,1 mld dolarów - informuje telewizja CNN.

82-letni Wexner, prezes i właściciel firmy L Brands, postanowił pozbyć się marki Victoria's Secret, którą sam stworzył.

Spółka L Brands od lat 60 zeszłego wieku była właścicielem znanej na całym świecie marki bielizny dla kobiet Victoria's Secret, a Leslie Wexner był jej prezesem przez ponad pół wieku. Był też dyrektorem wykonawczym. Funkcję CEO przestanie pełnić po sfinalizowaniu umowy. Przejmie tytuł emerytowanego prezesa zarządu firmy.

Czytaj także: Internet wykańcza znane marki odzieżowe

Po transakcji z Sycamore Partners w rękach L Brands pozostanie 45 proc. udziałów w Victoria's Secret. W strukturze L Brands pozostaje też marka kosmetyków Bath & Body Works.

Pierwsze informacje o tym, że Wexner przestanie kierować firma pojawiły się już w styczniu tego roku. Miliarder pojawiał się w doniesieniach prasowych w negatywnym kontekście. Amerykańska prasa informowała o jego bliskich związkach z miliarderem i finansistą Jeffreyem Epsteinem, skazanym za przestępstwa seksualne. Epstein był powiernikiem i zarządcą prywatnego majątku miliardera z Ohio, a także zajmował się finansami Wexner Foundation.

Wexner przyznał, że był blisko związany z Epsteinem, ale zerwał z nim współprace i przyjaźń w 2007 roku i jest "zażenowany" iż się z nim przyjaźnił.

Epstein popełnił samobójstwo w nowojorskim areszcie w sierpniu 2019 roku.

Mimo, że marka Victoria's Secret wciąż jest popularna, to od kilku lat zmaga się ze stałym spadkiem sprzedaży. Według analityków firma nie potrafi dostosować się do nowych trendów i oczekiwań klientów, m.in. to bardziej spersonalizowanych produktów. Według CNN marka wciąż tkwi w przeszłości i w metodach, które zadecydowały o jej sukcesie kilkadziesiąt lat temu: staniki typu push-upi modelki celebrytki, jako "chodzącą" reklama marki.

Firmie nie pomogły także doniesienia "The New York Times" o złym traktowaniu modelek występujących na corocznych pokazach bielizny marki.

Wszystko to oraz informacje o spadku sprzedaży w zeszłym roku aż o 10 proc. przyczyniło się, według CNN, do decyzji o sprzedaży udziałów przez Lesa Wexnera.

Handel
Pierwszy sklep, gdzie za wejście trzeba zapłacić
Handel
Polskie marki wygrywają z zagraniczną konkurencją
Handel
UE proponuje USA pokój. I szykuje się na wojnę
Handel
Polacy kupują Gucci i Louis Vuitton także z drugiej ręki
Handel
CCC odwołało debiut Modivo na GPW. Akcje zyskują po wstępnych wynikach kwartału