Aktualizacja: 06.03.2020 18:01 Publikacja: 06.03.2020 17:51
Foto: AdobeStock
Kilkudziesięciu przedstawicieli UE i W. Brytanii rozmawiało w tym tygodniu w Brukseli o stosunkach po brexicie w ramach pierwszej rundy negocjacji. — Istnieje wiele różnic i są to poważne różnice, niektóre bardzo, bardzo trudne, ale szczerze myślę, że porozumienie jest możliwe, nawet jeśli jest to trudne — powiedział główny negocjator Unii, Michel Barnier.
Rzecznik rządu brytyjskiego stwierdził w komunikacie, że „teraz mamy dobre pojęcie, z czym przychodzą obie strony. Będą to ciężkie negocjacje. W niektórych obszarach wydaje się, że istnieje pewien stopień wzajemnego zrozumienia, jak prowadzić dalej rozmowy. W innych, takich jak połowy, system rządów, karny wymiar sprawiedliwości i tzw. równe warunki konkurencji istnieją, jak się spodziewano, znaczne różnice”. Anonimowy brytyjski informator Reutera dodał, że rozmowy były „konstruktywne i pogodne”.
Niemiecka sieć supermarketów wywołała konsternację wśród klientów we wschodnim Londynie. Aldi wprowadził innowacyjne rozwiązanie: pobiera opłatę w wysokości 10 funtów od klientów za samo wejście do sklepu — informuje „Polish Express”.
Należąca do LPP sieć Sinsay to najczęściej wybierana przez Polaków marka odzieżowa. Wśród pięciu liderów trzy to firmy krajowe. Co dziesiąty konsument kupuje już także chińską markę Shein.
Unia Europejska gorączkowo zastanawia się, jak zareagować na groźby wojny handlowej ze strony USA. Na razie stosuje strategię kija i marchewki. I próbuje zachować jedność.
Marki luksusowe mają coraz bardziej znaczącą pozycję na rynku towarów używanych. Polacy w ten sposób najchętniej kupują produkty z logo Gucci, Louis Vuitton oraz Max Mara.
Kurs akcji CCC rośnie we wtorek nawet o prawie 14 proc. To reakcja inwestorów na najnowsze informacje z obuwniczo-odzieżowej grupy.
Niemiecka sieć supermarketów wywołała konsternację wśród klientów we wschodnim Londynie. Aldi wprowadził innowacyjne rozwiązanie: pobiera opłatę w wysokości 10 funtów od klientów za samo wejście do sklepu — informuje „Polish Express”.
Kreml przygotowuje całkowity zakaz eksportu benzyny z Rosji po serii celnych ukraińskich uderzeń w największe rosyjskie rafinerie. Zakłady wstrzymały produkcję. W Rosji brakuje około 10 proc. mocy przerobowych.
Należąca do LPP sieć Sinsay to najczęściej wybierana przez Polaków marka odzieżowa. Wśród pięciu liderów trzy to firmy krajowe. Co dziesiąty konsument kupuje już także chińską markę Shein.
Brytyjscy agenci turystyczni nie spodziewają się, by ten rok był tak samo rekordowy, jak ubiegły, chociaż większość sądzi, że klienci wydadzą więcej. Mają też obawy - mówią, że coraz trudniej konkurować im z cenami w internecie.
Maleją wpływy z eksportu usług przewoźników drogowych. To pierwszy taki przypadek.
Producenci aut w USA obawiają się ceł na importowane z Kanady i Meksyku towary. Przedstawiciele Forda alarmują, że tego typu działania będą szkodliwe dla sektora i pozwolą zdobyć silniejszą pozycję producentom samochodów z Europy czy Azji.
Turystyka na świecie przeżywa boom. W zeszłym roku za granice swoich krajów wyruszyło 1,4 miliarda ludzi. Światowa Organizacja Turystyczna szacuje, że ten rok przyniesie jeszcze wzrost tej liczby. Nic dziwnego, że na świecie nie ustaje też ruch budowlany w hotelarstwie.
Unia Europejska gorączkowo zastanawia się, jak zareagować na groźby wojny handlowej ze strony USA. Na razie stosuje strategię kija i marchewki. I próbuje zachować jedność.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas