Aktualizacja: 07.01.2021 07:13 Publikacja: 06.01.2021 21:00
Foto: Fotorzepa, Robert Gardziński
Wyniki badania ShopperTrak Index Polska pokazują, że mimo otwarcia centrów handlowych od ostatniego weekendu listopada sezon świąteczny pod względem liczby klientów wypadł blado. W listopadzie spadek liczby gości w efekcie lockdownu wynosił 55,8 proc., ale w grudniu mimo szczytu sezonu świątecznego nadal przekraczał 40 proc.
– W ostatnim tygodniu przed świętami, kiedy zwyczajowo ruch był największy, frekwencja była o 35,9 proc. niższa niż rok temu. W przypadku dużych centrów spadek przekroczył 40 proc. – mówi Anna Szmeja, prezes Retail Institute.
Grupa Pelion chce sprzedać popularną sieć drogerii Natura niemieckiemu funduszowi Mutares. Na rynku liderem jest Rossmann, również z tego kraju, a rozpycha się coraz mocniej sieć dm.
Eksperci od handlu wskazują, że coraz popularniejszy wśród konsumentów w Polsce staje się trend kupowania z odroczonymi płatnościami.
Właściciel IKEA, szwedzka firma Ingka Group, sprzedał swoje ostatnie aktywo w Rosji - centrum dystrybucyjne pod Moskwą. Koncern określał centrum „kluczem do rozwoju IKEA w Rosji”. Magazyn o powierzchni prawie 180 tys. mkw obsługiwał wszystkie lokalne centra koncernu.
Niespodziewanie następstwem wyniku wyborów prezydenckich w USA może być mocniejsza ekspansja chińskich e-sprzedawców na polskim rynku. Branża kurierska boi się konsekwencji.
Wciąż 52 proc. Polaków chce z okazji Black Friday robić zakupy, ale jest ich sporo mniej niż przed rokiem. Firmom będzie trudniej organizować promocje także z powodu unijnego prawa.
Mobilna Sieć T-Mobile w Polsce w 2024 roku została uznana za najlepszą pod względem prędkości i niezawodności przez międzynarodową firmę Ookla.
Słynna sieć sklepów kosmetycznych ma coraz większe kłopoty. The Body Shop ogłosił właśnie upadłość w kolejnym kraju – tym razem w Holandii. Wcześniej w tym roku firma wycofała się między innymi z USA.
W 2023 roku w Polsce powstało prawie 400 tysięcy nowych firm, a rynek przedsiębiorstw liczy już blisko 2,5 miliona aktywnych biznesów. Jak właściciele firm ubezpieczają swój biznes w obliczu coraz większych wyzwań gospodarczych i klimatycznych
Grupa Pelion chce sprzedać popularną sieć drogerii Natura niemieckiemu funduszowi Mutares. Na rynku liderem jest Rossmann, również z tego kraju, a rozpycha się coraz mocniej sieć dm.
Wciąż 52 proc. Polaków chce z okazji Black Friday robić zakupy, ale jest ich sporo mniej niż przed rokiem. Firmom będzie trudniej organizować promocje także z powodu unijnego prawa.
Słynna sieć sklepów kosmetycznych ma coraz większe kłopoty. The Body Shop ogłosił właśnie upadłość w kolejnym kraju – tym razem w Holandii. Wcześniej w tym roku firma wycofała się między innymi z USA.
8 listopada Sejm zajmie się projektem Lewicy wprowadzającym 24 grudnia dzień wolny od pracy. Sprzeciwy, m.in. właścicieli sklepów, budzi głównie nagły tryb przygotowania projektu.
Po trzech kwartałach kradzieży w handlu ubyło aż o ponad 30 proc. w ujęciu rocznym. Eksperci wskazują, że to efekt wynikający ze znacznego złagodzenia prawa.
Coraz więcej rodzimych internautów szuka ofert w swojej okolicy. Jak pokazują badania, kupujemy lub rezerwujemy produkty i usługi w sieci od pobliskich sprzedawców, a odbieramy je osobiście, z pominięciem kuriera. Oszczędzając czas i pieniądze.
Od początku roku zlikwidowano 1,4 tys. placówek, a kolejne 7,6 tys. działalności zostało zawieszonych, co jest z reguły wstępem do trwałego zamknięcia. Polski rynek handlowy nadal się kurczy, choć duże sieci rosną.
Michelin zamyka dwie fabryki we Francji z powodu konkurencji azjatyckich producentów opon i spadku sprzedaży w Europie. Sieć Auchan zwolni prawie 2,4 tys. pracowników, bo przegrywa z konkurencją.
Masz aktywną subskrypcję?
Zaloguj się lub wypróbuj za darmo
wydanie testowe.
nie masz konta w serwisie? Dołącz do nas